پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در کردستان مشاهده شد

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ۱۳:۵۴:۵۴
کد خبر: ۱۴۷۷۴۹۹
پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در کردستان مشاهده شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در استان کردستان مشاهده و در سایت پرنده‌نگری کشور ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست اظهار داشت: پرنده سسک درختی لیمویی برای اولین بار در استان کردستان توسط آقای شاهو نامداری از پرنده‌شناسان استان مشاهده و در سایت پرنده‌نگری کشور ثبت شد.

وی افزود: پرنده سسک درختی لیمویی (نام علمی: Hippolais icterina) نام یک گونه از تیره سسکان نیزار است. 

حمیدی خاطرنشان کرد: سسک پرنده‌ای است کوچک و پر جنب و جوش، با تارکی تا اندازه‌ای برجسته که از روی صدایش می‌توان آن را تشخیص داد. 

وی گفت: تارک و سطح پشتی این پرنده به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای خاکی و سطح شکمش زرد رنگ است و بر روی بال‌هایش اثرب از رنگ سبز زیتونی مشاهده می‌شود.

وی عنوان کرد: حلقه چشمی زرد رنگ و منقاری نارنجی رنگ دارد که نیم نوک بالایی منقارش تیره‌تر است. نوار ابرویی زرد رنگ ناواضحی دارد. پرهای روی دم و دمگاهش به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای و پاهایش به رنگ خاکستری مایل به آبی است و پرندة نابالغ سطح پشتی قهوه‌ای‌تری دارد.

زیستگاه این پرنده جنگل‌های برگ ریز، بوته‌زارها، باغ‌ها و بیشه‌زارهای نزدیک به آب دیده می‌شود. در بین گیاهان کوتاه و در زیر پرچین‌ها آشیانه می‌سازد و بیشتر حشره‌خوار است، ولی گاهی از میوه‌هایی از قبیل توت‌ها نیز تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز