استاندار در مراسم افتتاح پروژه های شهری:

توزیع عادلانه امکانات فرهنگی مطالبه عموم مردم است

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۴:۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۷۴۶۲۶
توزیع عادلانه امکانات فرهنگی مطالبه عموم مردم است
استاندار قزوین توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در نقاط مختلف را مطالبه عموم مردم عنوان و بر تحقق آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های شهری مشتمل بر ساختمان فرهنگ‌سرای سنجیده(شهیده رقیه رضایی)، عرشه پل باغستان (ابوترابی) و رونمایی از کتاب عملکرد 5ساله "خدمت ماندگار" شهرداری گفت: توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در شهر قزوین از جمله مطالبات عمومی است که خوشبختانه مدیریت شهری با افتتاح این پروژه ها در این راستا گام برداشته است.

همتی افزود: توجه مدیریت شهری قزوین به امکانات فرهنگی در جنوب شهر اقدام  پسندیده ای است که باید تا برقراری توازن میان امکانات شمال و جنوب شهر ادامه یابد.

وی اظهار کرد: امیدواریم این خانه فرهنگ مرکز رشد و تربیت جوانان متدین در شهر قزوین باشد و به شهروندان به صورت کارآمد و هوشمند خدمات ارایه کند.

استاندار قزوین بر تداوم این اقدامات ارزشمند و توجه به نیازهای فرهنگی و ورزشی در برنامه کاری مدیریت شهری تاکید کرد.

همتی درخصوص پروژه باغستان هم گفت: این طرح با هدف بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک در جاده قدیم قزوین-تهران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برای حل مساله ترافیک و رفع نیاز شهروندان ناچاریم تا شاهد عبور بخشی از کمربندی شهر و تقاطع ها از باغستان سنتی قزوین باشیم، اظهار کرد: باید به موازات احداث طرح ها در این نقطه یا همجوار آن شاهد ایجاد فضای سبز باشیم چرا که حفظ و صیانت از باغستان سنتی از دغدغه های مهم محسوب می شود.

همتی افزود: توسعه شهری قزوین را به موازات نوع و سبک زندگی در جامعه امروز نمی توان متوقف کرد اما این توسعه باید به گونه ای باشد که به حریم باغستان ضربه و خسارتی وارد نشود.

استاندار قزوین یادآور شد: اگر در جایی به اجبار برای توسعه شهر و بالا بردن سطح خدمات شهروندان طرح توسعه برای عبور و مرور و کاهش ترافیک اجرا می شود به موازات آن هم باید جابجایی درختان باغستان و کاشت آنها در فضای جدید صورت بگیرد و هم با کاشت درختان جدید و توسعه فضای سبز بتوانیم زمینه افزایش طراوات و شادابی و هوای تازه برای شهر و شهروندان را فراهم کنیم.

همتی اظهار کرد: باید در توسعه و عمران شهری درست تصمیم بگیریم و کمترین آسیب را به باغستان تحمیل کنیم و اگر قرار است جاده و یا تقاطع غیر هم سطحی به ناچار از محدوده باغستان عبور کند و شاهد قطع چند درخت باشیم حتما باید چند برابر آن درخت بکاریم تا این مشکل جبران شود.

نظر شما