پس از یک سال پیگیری :

با پیگیری دکتر خدابخشی حمایت ویژه وزارت نیرو از پروژههای وزارت نیرو در الیگودرز

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۱۳:۰۶:۱۲
کد خبر: ۶۰۷۴۲۷
با پیگیری دکتر خدابخشی حمایت ویژه وزارت نیرو از پروژههای وزارت نیرو در الیگودرز
محمد خدابخشی وزنه سنگین و نماینده ای قابل اتکا برای الیگودرز ولرستاندر مجلس شورای اسلامی بوده که در این یک سال در کمیسیون بودجه خدمات ارزنده ای راانجام داده است .

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس که علیرغم جوانی در طول یک سال ونیم از عمر مجلس دهم به اندازه 30سال گذشته با رایزنی با وزار و مدیران دولتی برای احقاق حق مردم محروم ولی ولایت مدار و شریف الیگودرزدر راه توسعه وآبادانی این شهرستان محجور تلاش کرده نشان داده نه تنها برای الیگودرز بلکه برای لرستان وزنه سنگین ونگین ارزشمندی برای دفاع از حق مردم الیگودرز و لرستان در بهارستان بوده و با توجه به جایگاه ویژه واحترام خاص نمایندگان مجلس ودولتمردان برای وی می توان آینده خوبی را برای توسعه ،ابادانی و کاهش نرخ بیکاری در الیگودرز وحتا لرستان با درایت دکتر خدابخشی والبته همراهی مجمع نمایندگان لرستان در دولت دوازدهم برای خطه لرستان قایل بود

ریاست فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور مجلس شورای، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پست های کلیدی و تاثیر گذار در مجلس است که دکتر خدابخشی به خوبی می تواند در این کمیسیون ها جولان داده و برای الیگودرز ولرستان امتیاز اور باشد .   

برخی از اقدامات و تلاش های نماینده مردم الیگودرز از اجرایی طرح قمرود

در بحث در بسته پیشنهادی نمایندهالیگودرز و با موافقت وزارتنیرو بخشی از خسارات پروژهقمرود جبران می شود.

46 روستای شهرستان الیگودرزبا مساعدت دکتر خدابخشی  آبرسانی می‌شود

یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای ساماندهی رودخانه الیگودرز اختصاص یافت

سدعالیمحمود الیگودرز به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو در نظر گرفته شد

ساماندهی رودخانه

اب شرب ۴۶ روستا

سهیم شدن در تونل انتقال اب

ملاحظات پدافند غیر عامل سد حوضیان

خارج کردن سد عالی محمود از لیست ۷۰ پروژه با کد ۱ و پافشاری بر اعلام ان به عنوان اولویت اول وزارت نیرو

رها سازی حق ابه زیست محیطی  

با توجه به ازبین رفتن شغل‌های زیادی در اثر اجرای پروژه قمرود، وزارت نیرو از طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با وزارت نیرو در الیگودرز  حمایت کند.

وموارد بالا تنها با پیگیری دکتر خدابخشی با رایزنی با وزارت نیرو صورت گرفت که این خود نشان دهنده توانایی بالا وقدرت در خور تحسین دکتر خدابخشی بوده که با ممارست وتلاشها وپیگیری های شبانه روزی شکل گرفت .

 واقعیت این است که یکی از عوامل اصلی توسعه استان‌ها در سطح کشور بعد از انقلاب تاکنون، تلاش و فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، یعنی هر استانی نمایندگانی کارآمد و توانمند داشته باشد از توسعه بیشتری برخوردار است و هرگاه در استانی نمایندگانی غیر کارآمد وجود داشته باشند آن استان در جهت مسیر توسعه به مشکلات زیادی برخورد کرده است. البته در توسعه یک استان، تنها نمی‌توان نمایندگان مجلس را تأثیرگذار دانست و شاخص‌های دیگری هم مطرح است، اما یکی از شاخص‌های مهم توسعه، وجود نمایندگان فعال، کارآمد و توانمند در مجلس شورای اسلامی است. یک نماینده مجلس می‌تواند با رایزنی و پیگیری با مسؤولان و مقامات کشوری زمینه یک طرح یا برنامه اساسی را در سطح استان فراهم کند و در به نتیجه رسیدن آن تلاش کند و اگر مدیران استانی کوتاهی می‌کنند یا توانایی همراهی ندارند آن را به مردم گزارش کند و از کنار آن به‌راحتی عبور نکند.

نمایندگان مجلس می‌توانند یک اهرم نظارتی قوی بر عملکرد مدیران رده بالایی و میانی در سطح استان تا بخش را ایفا کنند، به‌موقع تشویق کرده و به‌موقع تذکر دهند، البته هر سه قوه مستقل هستند و دخالت قوا در امور یکدیگر خلاف قانون است، اما پی گیری یک موضوع از سوی یک نماینده و بیان عملکرد مدیران برای مردم یک وظیفه قانونی است که باید موردتوجه نمایندگان مجلس قرار گیرد.

نمایندگان مجلس باید از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کرده و از بعضی مسائل حاشیه‌ای و یارگیری‌های سیاسی و دخالت‌های جزئی در بعضی عزل و نصب‌ها پرهیز کنند و البته باید سعی کنند در عزل و نصب‌ها، امر خطیر شایسته‌سالاری را که امروزه تا حدی فراموش‌شده است موردتوجه قرار دهند و به فکر گرفتن پست و مقام برای افراد نزدیک به خود نباشند، چون این موضوع باعث بدبینی مردم شده و در ارتباط متقابل با مردم تأثیر منفی می‌گذارد. نمایندگان مجلس باید آگاهی و درک خوبی از مهم‌ترین مشکلات مردم همچون اشتغال، مسکن، ازدواج و … داشته باشند و مثلاً در جهت ایجاد اشتغال به فکر راه‌اندازی کارخانه‌ها و یا شرکت‌های بزرگ باشند و با استفاده از فرصت مناسبی که در اختیار آن‌هاست با رایزنی مقامات بالاتر سعی کنند اقداماتی را جهت رفع مشکلات مردم انجام دهند تا به میثاقی که با مردم بسته‌اند به‌خوبی عمل کرده باشند.

 

 

نظر شما