نایب رئیس کانون مداحان کشور:

۲۰۰ مداح گلستان در سامانه طوبی ثبت‎نام کردند/ مداحان و شعرای آئینی به خارج از کشور اعزام می‎شوند

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۱۴:۲۵:۳۰
کد خبر: ۶۱۴۳۹۴
۲۰۰ مداح گلستان در سامانه طوبی ثبت‎نام کردند/ مداحان و شعرای آئینی به خارج از کشور اعزام می‎شوند
نایب رئیس کانون مداحان کشور با اشاره به لزوم ساماندهی مداحان و شعرای آئینی از ثبت‎نام 200 مداح استان گلستان در سامانه طوبی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حسین کبیر ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران  گفت : مداحان و شعرای آئینی باید اطلاعات خود را در سامانه طوبی ثبت و درج کنند و اگر هیئتی بخواهد در سامانه قرار بگیرد باید یکی از فاکتورهای مداح، روحانی، مسوول هیئت، رابط فرهنگی و .. را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 مداح گلستان در سامانه طوبی ثبت‎نام کردند، تصریح کرد: پس از احصاء کامل مداحانی که مبادرت به ثبت‎نام در سامانه طوبی کردند بر اساس آئین‎نامه سطح‎بندی آنها انجام می‎شود.

مسوول کانون مداحان و شعرای آئینی استان گلستان بیان کرد: در پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که امسال به میزبانی استان اصفهان برگزار شد بر اساس جدول ارسالی بسیج رسانه 20 نفر از مجموعه هیئت‎های مذهبی، هیئت رزمندگان، بسیج مداحان، بنیاد دعبل خزاعی و کانون مداحان و شعرای آئینی استان به اجلاس پیرغلامان حسینی معرفی شدند و خوشبختانه یک گلستانی در این اجلاس مورد تجلیل قرار گرفت.

کبیر افزود: حاج حجت‎اله شاطری پدر شهیدمنصور شاطری از شهرستان علی‎آبادکتول به عنوان پیرغلام ملی توانست لوح و تندیس این اجلاس را دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه مداحان با اشعار روز و استفاده از منابع معتبر، مستند، مستدل و به دور از پیرایه باید نهضت حسینی به جامعه خصوصا نسل جوان معرفی کنند، تصریح کرد: روز گذشته ستاد ساماندهی شئون مناسبت‎های مذهبی با حضور اعضای ستاد و مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

مسوول کانون مداحان و شعرای آئینی استان گلستان گفت: لازم است در تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‎های سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم نقش و اثرات قیام عاشورا و نهضت کربلای حسینی را در قالب گفتار، اشعار، ذکر مصائب و مرثیه‎سرایی به مخاطبان خود که مردم ولایتمدار و مومن هستند ارائه کنیم تا مستمعان بهره لازم را از این برنامه‎ها ببرند.

کبیر با اشاره به ساماندهی مراسم ختم‎خوانی ابراز کرد: در این زمینه کمیسیونی متشکل از نهادهای مرتبط با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد و قرار است در قالب یک آئین‎نامه اجرایی تهیه و تدوین شود که بر این اساس سطح‎بندی مداحان و شعرای آئینی انجام می‎شود.

به گفته وی معرفی مداحان و شعرای آئینی به خارج از کشور یکی دیگر از فعالیت‌های برجسته کانون مداحان است این کانون توانسته مداح به کیش، مالزی و در محرم امسال به فیلیپین اعزام کند که این مهم نشان از خلاقیت، استعداد و قابلیت‌های مداحان، شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز