سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری :

ایجاد پوشش گیاهی نقش مهمی در کاهش آلودگی گرد و غبار دارد

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۵:۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۲۷۹۵۸
ایجاد پوشش گیاهی نقش مهمی در کاهش آلودگی گرد و غبار دارد
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد پوشش گیاهی در این استان نقش مهمی در کاهش آلودگی گرد و غبار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، گودرز امیری پیش از ظهر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه ایجاد پوشش گیاهی نقش مهمی در کاهش آلودگی گرد و غبار دارد،  گفت : باید از ظرفیت های مختلف برای حفاظت از دشت های این استان استفاده کرد.

وی عنوان کرد: ریزگردها و پدیده گرد و غبار چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داده است و کیفیت هوا در این استان کاهش یافته است.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری و معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: احیای دشت های چهارمحال و بختیاری ضروری است.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد که چرای دام در مراتع کاهش یابد تا پوشش گیاهی مراتع حفظ شود.

وی اظهار داشت: باید تغییر محل چرای دام ها در این استان مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری و معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان موجب خشک شدن مراتع و دشت های این استان شده است و پوشش گیاهی تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی در این استان موجب تبدیل دشت های چهارمحال و بختیاری به کانون های گرد و غبار محلی شده است، ادامه داد: وزش باد شدید موجب فعال شدن این کانون های گرد و غبار محلی می شود و آلودگی هوا تشدید می شود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت های مختلف برای توسعه مراتع و حفاظت از جنگل ها بهره گرفت.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری و معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مقابله با پدیده گرد و غبار در این استان ضروری است و باید تلاش کرد پوشش گیاهای در این استان توسعه یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز