امروز رخ داد ؛

بازدید استاندار جدید یزد از بافت تاریخی شهر

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۴:۵۶:۱۳
کد خبر: ۶۳۴۴۶۴
بازدید استاندار جدید یزد از بافت تاریخی شهر
استاندار جدید یزد به همراهی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی دیگر از مسئولین استانی از گسترده‌ترین بافت تاریخی کشور که اخیراً نیز ثبت جهانی شده است، بازدید کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «فاطمه دانش یزدی» مدیر کل میراث فرهنگی استان در این بازدید ضمن تبریک انتصاب «محمود زمانی قمی» به سمت استاندار یزد، عنوان کرد: تنها وجه تاریخی بافت شهر، بادگیرها و آنچه ثبت جهانی این بافت تاریخی را بی‌نظیر و منحصر به فرد کرده است، پویایی و زنده بودن، روحیه اجتماعی این بخش، وسعت و گستردگی آن است.

وی افزود: فعالیت‌های اجتماعی، ‌فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در بافت تاریخی شهر یزد بیانگر زنده بودن و حیات اجتماعی این محوطه تاریخی، پویایی و رو به رشد بودن آن است که اهالی آن با پایبندی به سنت‌‌ها و ارزش‌های گذشتگان روزگار می‌‌گذرانند .

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همکاری مقام ارشد استان و دیگر ارگان‌های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، در حفظ و نگهداری، معرفی و همچنین شناساندن میراث گرانبهای استان به جهانیان گامی مثبت و موثر برداشته شود.

گفتنی است، ادای احترام به مقام شامخ سومین شهید محراب آیت الله صدوقی، بازدید از خانه تاریخی صدرالعلما به عنوان مکان استقرار موزه منطقه‌ای یزد و بازدید از بازار تاریخی شاهزاده فاضل از برنامه‌های این بازدید بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز