رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

کارخانه معدن مس کاتدی طارم سفلی سال آینده به بهره برداری می رسد

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۱:۱۹:۳۹
کد خبر: ۶۸۰۱۱۲
کارخانه معدن مس کاتدی طارم سفلی سال آینده به بهره برداری می رسد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از بهره برداری از کارخانه معدن مس کاتدی طارم سفلی اوایل سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "علی پرزحمت" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اعلام این خبر گفت: کارخانه معدن مس کاتدی طارم سفلی که با تلاش بخش خصوصی و حمایت دولت ساخته شده، اکنون مراحل پایانی خود را می گذراند و در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این معدن تنها معدن مس کاتدی کشور است که در منطقه طارم سفلی قزوین در حال ساخت است و هم اکنون با حدود 130میلیارد تومان سرمایه گذاری حدود 98درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره‌ برداری از آن برای 400تا 450نفر به شکل مستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

پرزحمت با بیان اینکه این واحد یکی از 150طرح شاخص و ممتاز کشوری و مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: صنایع مس طارم از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و به دلیل موقعیت آب و هوایی منطقه اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: عمده مشکلات مربوط به طرح ملی معدن مس طارم مربوط به معارضان محلی بوده که در جلساتی با اداره منابع طبیعی، استانداری قزوین و زنجان حل شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: تامین اعتبار لازم از سوی دولت در این خصوص انجام شده اما پیمانکار به دلیل شرایط سرد منطقه و وضعیت کوهستانی نمی تواند دکل های انتقال برق را نصب کند.

پرزحمت گفت: سرمایه گذار این طرح تنها بخش خصوصی کشور است که در زمینه تولید مس کاتدی فعالیت می کند ولی بخش دولتی در چندین طرح مشابه سرمایه گذاری داشته است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز