معاون اقتصادی استاندار قزوین خبر داد؛

آغاز عملیات احداث نیروگاه ۴۶۷مگاواتی بویین زهرا

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۲:۴۳:۴۱
کد خبر: ۶۸۰۵۶۹
آغاز عملیات احداث نیروگاه ۴۶۷مگاواتی بویین زهرا
معاون اقتصادی استاندار قزوین از آغاز عملیات احداث نیروگاه ۴۶۷مگاواتی بویین زهرا در زمینی به وسعت ۵۰هکتار از اراضی پاپلی علیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "منوچهر حبیبی" معاون اقتصادی استاندار قزوین در جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث نیروگاه ۴۶۷مگاواتی بویین زهرا اظهار کرد: عملیات احداث نیروگاه ۴۶۷مگاواتی بوئین زهرا با یک هزار میلیارد تومان اعتبار، به عنوان یکی از پروژه های مهم استان در ۵۰هکتار از اراضی پاپلی علیا در بویین زهرا اجرا می شود.

 حبیبی افزود: نیروگاه ۴۶۷مگاواتی بویین زهرا از مهمترین طرح های سرمایه گذاری استان است که می تواند به اشتغال منطقه و توسعه صنایع کمک موثری کند.

وی یادآور شد: این نیروگاه در اراضی غیر زراعی و بیابانی بویین زهرا ساخته می شود و تمام مجوزهای زیست محیطی برای راه اندازی آن دریافت شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: از مجموع ۱۲نیروگاه در دست احداث کشور یک مورد به استان قزوین اختصاص یافته که این نیروگاه با همکاری و مشارکت وزارت نیرو با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در شهرستان بویین زهرا ساخته می شود.

وی گفت: قزوین استانی صنعتی است و تولید انرژی برق به عنوان زیرساخت اصلی در صنعت محسوب می شود و در این راستا می تواند به رونق بخش و تامین نیازهای زیربنایی سرمایه گذاران در اجرای طرح ها کمک کند.

حبیبی اظهار داشت: در حال حاضر مجوزهای متعددی برای تولید انرژی صادر شده و سرمایه گذاران در حال طی مراحل اداری و اخذ مجوزها هستند که بخش زیادی از آنها تا پایان سالجاری اجرایی می شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: در صورت راه اندازی این نیروگاه بسیاری از مسائل زیست محیطی استان بویژه موضوع آلایندگی نیروگاه شهید رجایی کنترل خواهد شد.

وی گفت: این پروژه دارای کلاسF و منطبق با سیاست های زیست محیطی و مورد تأئید سازمان محیط زیست کشور است.

حبیبی از مدیران راه و شهرسازی، شرکت های گاز، آب و اداره محیط زیست خواست در مدت یک هفته نسبت به ارائه مجوزهای لازم اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز