رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

نظام تعاونی در سال آینده متحول می شود

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۵:۳۳:۳۸
کد خبر: ۶۸۷۴۸۱
نظام تعاونی در سال آینده متحول می شود
معاون وزیر و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: راه اندازی هلدینگ بازرگانی و تحول در نظام تعاونی ها اولویت ما در سال آینده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "علی اوسط هاشمی" معاون وزیر و رویس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور جمعی از مسوولان استان برگزار شد اظهار کرد: سال آینده راه اندازی هلدینگ بازرگانی و تحول در نظام تعاونی ها را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی می تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند اما هنوز تنظیم کننده درست بازار نبوده ایم.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: باید مسیر مزرعه تا سفره هموار شود و زمینه بازگشت فارغ التحصیلان کشاورزی را به مزارع فراهم کنیم.

هاشمی بیان کرد: باید زمینه بازگشت روستائیان را به محل تولید فراهم کنیم، توسعه زمانی محقق می شود که سهم زنان و جوانان در اشتغال و مدیریت فراهم شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سن مدیریت در کشور باید پایین بیاید و از جوانان و بانوان بیشتر استفاده شود.

وی یادآور شد: سهم مدیران در نظام تنظیم باید تعیین شود و عاملان تولید نقش بیشتری ایفا کنند.

هاشمی با بیان اینکه توزیع ما مشکل دارد گفت: تکمیل زنجیره تولید و اصلاح شبکه توزیع ضروری است.

وی افزود: از نگاه خود برای کشاورز قیمت بالا می زنیم، قیمت نهایی در اختیار استانهاست و استانها می توانند مدیریت کرده و قیمت را تعیین کنند تا رضایت مردم در پیک مصرف تامین شود.

هاشمی بیان کرد: سه جهت گیری کلی داریم در سال آینده که باید هدف گذاری شود، بازارهای هدف را باید شناسایی کنیم یک محصول مانند زعفران که گردش مالی هشت میلیارد دلاری دارد می تواند معادل ارزش تملک دارایی کشور درامدزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: سهم امروز ما ۴۰۰میلیون دلار است باید یک برند ملی ایحاد کنیم و وارد بازار بورس شویم و قیمت زعفران را تعیین کنیم.

هاشمی گفت: نظام تحول تعاونی ها را باید عملیاتی کنیم و نقش اتحادیه ها و تشکلها در آن حیاتی است. دنبال حرکت بنیادین هستیم تا نقش بانوان و جوانان تحصیلکرده در تعاونی ها پر رنگ شود. محور دوم کارمان هلدینگ بازرگانی است در بازار خرمای جهان حضور خواهیم یافت.

معاون وزیر و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: باید هزینه تولید را کاهش دهیم و با تنظیم بازار و توجه به نظام بهره برداری به اهداف برسیم.

وی یادآور شد: باید به فکر یکپارچه سازی و احیا کشت و صنعت های بزرگ و استفاده از اتحادیه ها به سمت تحول در نظام تعاونی ها و ارزشمند کردن تولید باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز