مدیرکل امور بانوان استاندار لرستان:

شهادت ۴۶۴ بانوی شهید لرستانی در دوران دفاع مقدس

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۳:۲۷:۰۴
کد خبر: ۷۵۷۴۲۷
شهادت ۴۶۴ بانوی شهید لرستانی در دوران دفاع مقدس
"ناهید پرویزپور" گفت: زنان در دوران دفاع مقدس نقشی مهم و محوری داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛پرویزپور همایش سوسن های سوخته با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه بانوان شهیدبا   اشاره به شهادت ۴۶۴ بانوی شهید لرستانی در دوران دفاع مقدس، افزود: زنان در دوران دفاع مقدس نقشی مهم و محوری داشته اند.

او افزود: زنان در دوران دفاع مقدس چه در عرصه نبرد مستقیم، پشتیبانی و تربیت فرزندان و مدیریت خانواده نقش پر رنگی در دوران دفاع مقدس داشته اند.

پرویزپور  با اشاره به سهم بزرگ بانوان از فرهنگ ایثار، افزود: مادران و زنان شهدا با علم به احتمال شهادت فرزندان و یا همسران خود آنها را راهی جبهه نبرد می کردند و در این راه صبری زینب (س) گونه داشته اند.

او با اشاره به حضور فعال بانوان چه در جبهه ها و چه در عرصه پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: تسکین خانواد و حفظ کیان خانواده از مهم ترین وظایف زنان در دوران دفاع مقدس بوده است.

 مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان، با اشاره به مشقت های زندگی در دوران جنگ تحمیلی، یادآورشد: تامین مایحتاج خانواده و تحمل مشقت های زندگی در آن دوران و در نبود همسر از نقش های بانوان بود که به خوبی و به رغم سختی های و مشتقت ها انجام می شد.

او با اشاره به نقش تربیتی بانوان،خاطر نشان کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت صحیح فرزندان برای دفاع از اسلام و ارزش های والای اسلامی و اخلاقی از نقش های است که زنان تاکنون به خوبی از عهده آن برآمده اند.

 پرویز پور، با بیان نقش زنان امروز در مقابله با توطئه های دشمنان، گفت: حفظ ارزش های دفاع مقدس و نقش تربیتی آنان منجر به تربیت جوانانی برومند شده است که با آگاهی و بصیرت در عرصه های مختلف از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز