معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم افتتاح مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد:

راه اندازی مرکز نوآوری شهری مدلی مناسب برای سایر شهرهای کشور است

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۲۳:۰۰:۱۶
کد خبر: ۷۹۴۶۶۷
راه اندازی مرکز نوآوری شهری مدلی مناسب برای سایر شهرهای کشور است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه شهردار مشهد ایده های فوق العاده ای دارد، گفت: مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد می تواند مدلی مناسب برای سایر شهرهای کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سورنا ستاری در مراسم افتتاح مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، افزود: مفهوم آموزش در آینده متفاوت خواهد بود و آموزش تا لحظه مرگ خواهد بود بدین معنی که هر فرد در شهر های هوشمند هر روز نیاز مند یاد گرفتن جهت رفع نیازهای خود است.

وی با بیان اینکه آیا مسائل شهری را شهرداری و یا دولت باید حل کنند؟ اظهار کرد: نه این مسائل باید از طریق مردم به ویژه جوانان واز طریق شرکت های استار آپ با ایده های نو حل شود.

ستاری ادامه داد: خوشبختانه شورای شهر و شهردار مشهد با راه اندازی مرکز نوآوری شهری این فضا را ایجاد کرده و نشان دادن در این مسیر آماده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: در این مراکز است که فضای کسب وکار،پژوهش و فعالیت های اقتصادی برای جوانان محیا و بخش خصوصی نیز سرمایه گذاری می کند.

وی گفت: حرکتی که در مشهد آغاز شده مقدس است و جوانان مشکلات این شهر را حل خواهند کر وما نیز در ایجاد زیرساخت ها کمک خواهیم کرد.

همچنین شهردار مشهد با اشاره به اینکه مرکز نوآوری شهری رابطه مدیریت شهری با نیازهای شهر را سامان می دهد، گفت: کمبود حوزه فینتک به جد در مشهد احساس می شود در حالی که تمرکز برآن می تواند شتاب ما را چند برابر کند لذا مرکز نوآوری شهری باید به خلاقیت و توسعه ای که می تواند در این حوزه باشد تمرکز کند.

محمدرضا کلائی افزود: نقش فناوری در رشد و توسعه حوزه‌های مختلف شهری و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و شایسته‌تر به مردم تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه فناوری یک متغیر مهم برای ۵ متغیر مهم قدرت، ثروت، دانش، توانمندی و زیبایی است، اظهار کرد: فناوری را باید به عنوان یک ابراز مهم در رشد و توسعه شهری بدانیم.

وی به هدف راه‌اندازی مرکز نوآوری های شهری اشاره و اضافه کرد: یکی از این اهداف تقویت مقوله فناوری در حوزه شهری و ساماندهی رابطه مدیریت شهری با نیازهای شهری است.

کلائی ادامه داد: حرکت اقدامات فناورانه باید در مسیر توسعه شهری باشد البته در این میان باید به مسائل انسانی و جانبی در موضوعات فناورانه نیز توجه شود که این موضوع در شهرداری مشهد به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار مشهد تصریح کرد: در تلاش هستیم با رفع کمبودهای حوزه فین‌تک شاهد رشد در سرعت شتاب‌دهنده‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه نقش فناوری در رشد و توسعه حوزه‌های مختلف شهری و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و شایسته‌تر به مردم تاثیرگذار است گفت: مرکز نوآوری های شهری شهرداری مشهد می تواند بن بست ها را باز کند.

کلائی افزود: شهرداری مشهد در این مسیر بسیار جدی است لذا از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور می‌خواهم که حمایت های خود را از مرکز نوآوری های شهری شهرداری مشهد دریغ نکند.

در ادامه معاون برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 500 مساله برای ارائه ایده و راهکارهای نو از طریق شتاب دهنده ها در مرکز نوآوری شهری مشهد احصا شده است گفت: فاز دوم تا پنجم این مرکز با همکاری وزارت ارتباطات، دانشگاه فردوسی و بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

شهریار آل شیخ افزود: امروز شاهد افتتاح مرکز نوآوری شهری مشهد در فاز اول هستیم که فاز دوم آن با همکاری وزارت فنآوری ارتباطات و اطلاعات و مجموعه ای از بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین فاز سوم با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و فاز چهارم با مشارکت بخش خصوص اجرا خواهد شد و فاز پنجم نیز در حال انجام مطالعات قرار دارد.

وی با بیان اینکه در عرصه مدیریت شهری با سه بخش ایده ها، مساله ها و پیشنهادها روبرو هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر 500 مساله در مجموعه مدیریت شهری احصا شده است که آنهایی که نیاز به پژوهش دارد با پژوهش، بخشی که نیاز به صنعتی شدن دارد از طریق بخش صنعت و مسائلی که به استفاده از شتاب دهنده ها دارد توسط بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمک و حمایت های شهرداری مشهد در این زمینه در بخش vc است که برای اولین بار با سازمان تامین اجتماعی تفاهم نامه ای در این حوزه امضا خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارائه اطلاعات از طریق پلت فرم vipi ادامه داد: با همکاری دانشکده علوم ریاضی طی سه ماه آینده نرم افزار شهروندی شامل کیف پول که قابلیت ارائه خدمات شهری از جمله پرداخت کرایه اتوبوس، قطارشهری و سایر موارد را خواهد داشت رونمایی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز