مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اعلام کرد؛

هپکو از ماده ١۴١ خارج شد

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۲:۳۹:۳۷
کد خبر: ۸۲۲۴۳۱
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس اعلام کرد دستورالعمل اجرایی نحوه تغییر سرمایه شرکت های مشمول ماده 141 به تصویب هیات مدیره رسیده است.

به گزارش برنا از اراک ،  علی بیگ زاده، مدیرنظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اعلام این که دستورالعمل اجرایی نحوه تغییر سرمایه شرکتهای مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید و ابلاغ شد، گفت: هر شرکتی که بر اساس صورت های مالی سالانه حسابرسی شده، در اثر زیان های وارده حداقل نصف سرمایه ثبت شده آن از میان برود، مشمول ماده 141 قانون تجارت می شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل نحوه تغییر سرمایه برای شرکت های مشمول ماده 141 قانون تجارت است، گفت: از آنجایی که سازمان بورس دستور العملی برای شرکت هایی که مشمول این ماده قانونی بودند در جهت کاهش یا افزایش سرمایه و به طور کلی تغییرات سرمایه ای نداشت، دستورالعمل یاد شده تهیه و به تصویب هیأت مدیره سازمان رسانده شد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این دستور العمل اجرایی نقشه راهی است برای آن دسته از شرکت ها که بحث کاهش سرمایه یا افزایش سرمایه را در پیش دارند که به تجدید ساختار و تامین مالی این شرکتها کمک شایان توجهی خواهد کرد.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با بیان اینکه این دستور العمل کمک می کند تا شرکتها ضمن تجدید ساختار نکاتی را در جهت رعایت حقوق سهامداران و حمایت از سهامداران مد نظر داشته باشند، گفت: بر اساس این دستورالعمل در کاهش سرمایه از طریق تعداد سهام نباید حقوق سهامدار تضییع شود یا کاهش و افزایش سرمایه نمی تواند همزمان صورت بپذیرد و زمانی افزایش سرمایه این شرکت ها قابلیت ارائه مجوز خواهد داشت که آنها با این افزایش سرمایه از شمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شوند.

 

نظر شما