اولین شهید کربلا در روز عاشورا چه کسی بود؟

۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۲۰:۱۵:۳۲
کد خبر: ۸۹۳۲۰۰
اولین شهید کربلا در روز عاشورا چه کسی بود؟
درباره این که اولین شهید در روز عاشورا چه کسی بود، در منابع تاریخی چیزی بیان نشده است. آنچه را که در این باره گفته اند؛ این است که در اولین حمله لشکریان عمر بن سعد به اصحاب امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا، در همان حمله اوّل عده ای از یاران آن حضرت به شهادت رسیدند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ درباره این که اولین شهید در روز عاشورا چه کسی بود، در منابع تاریخی چیزی بیان نشده است. آنچه را که در این باره گفته اند؛ این است که در اولین حمله لشکریان عمر بن سعد به اصحاب امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا، در همان حمله اوّل عده ای از یاران آن حضرت به شهادت رسیدند.  اما آخرین شهید شخصی به نام سوید بن ابی المطاع بود که زخمی شد و بعداً به شهادت رسید. بنابراین، به طور قطع نمی توان در این باره اظهار نظر کرد.

البته گفته‌اند که حر بن یزید ریاحی به امام حسین (ع) عرض کرد؛ چون من نخستین کس بودم که راه را بر تو بستم، اجازه فرما تا اوّلین شهید راه تو من باشم، شاید فرداى قیامت از افرادى باشم که با جدّت محمّد (صلی­‌الله علیه و آله) مصافحه می‌کنند که مقصود حر از اوّلین شهید راه حسین (ع)، اوّلین شهید در جنگ‌های تن به تن بود، وگرنه پیش از او نیز عده‌ای شهید شدند.

 

نظر شما