آیین شام غریبان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۰:۵۰:۱۵
کد خبر: ۸۹۶۷۸۳
آیین شام غریبان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد
در شب یازدهم ماه محرم، مراسم شام غریبان حضرت سید الشهدا(ع) با حضور باشکوه زائران و خادمان بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) در حرم منور امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی در چهارراه شهدا آغاز شد، کاروان خادمان امام هشتم(ع) با در دست داشتن شمع‌های افروخته، مسیر چهارراه شهدا تا بارگاه منور رضوی را سینه زنان طی کردند و با نوای مداحان اهل بیت(ع) ندای «مظلوم حسین جان» سر دادند.

کاروان عزادار خدام امام هشتم(ع) به همراه زائران و مجاوران بعد از ورود به بارگاه مطهر رضوی با تجمع در صحن انقلاب اسلامی در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

در این مراسم با شکوه که تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت آستان و جمعی از مدیران استانی و آستان قدس رضوی حضور داشتند، «کاظم غلامشاهی» و «حسین خوشچهره» به مدیحه سرایی پرداختند.

این مراسم که به صورت زنده از شبکه‌های 3،5، قرآن، افق، شما، خراسان رضوی و شبکه جهانی امام رضا(ع) پخش شد، دل‌های عاشق بسیاری را روانه صحن و سرای بارگاه ملکوتی رضوی کرد.

گفتنی است؛ مراسم شام غریبان از جمله آیین‌های سنتی حرم مطهر رضوی است که سالانه دو مرتبه در شام غریبان شهادت امام حسین(ع) و شام غریبان شهادت حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز