آمادگی دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای همکاری با حوزه سلامت

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۱:۲۸:۰۶
کد خبر: ۹۱۴۸۳۴
آمادگی دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای همکاری با حوزه سلامت
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از فراهم‌ شدن مقدمات همکاری‌های علمی این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات در حوزه سلامت استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی‌اکبر اکبری در این نشست با بیان اینکه ما از لحاظ علمی و پژوهشی مقدمات این همکاری را انجام داده‌ایم، گفت: طرح‌های مختلف پژوهشی اعضای هیات علمی این دانشگاه در زمینه‌های پزشکی به سرانجام رسیده و مهیای همکاری برای کاربرد این نتایج است.

وی افزود: فعالیت دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ درمانی و آموزشی بسیار گسترده است و ما برای تعریف کارهای مشترک بر اساس داده‌های ارزشمند حوزه پزشکی آماده هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: ما می‌توانیم با کارهای مشترک از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های همدیگر استفاده کنیم و با هماهنگی موجب هم‌افزایی شویم.

محمودرضا مرادی با اشاره به اینکه نقش دانشگاه‌های صنعتی برای حوزه پزشکی بسیار حائز اهمیت است، افزود: پیشرفت‌هایی که در درمان بیماران و مهندسی پزشکی ایجاد شده مرهون زحمات دانشگاه‌های صنعتی دنیا است.

وی اظهار داشت: نیاز است که جلسات کارشناسی در زمینه‌های تحقیقات، آموزشی و دانشجویی برگزار کنیم که منجر به نتیجه خوبی شود.

فرید نجفی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ظرفیت‌های بالایی در زمینه مراکز تحقیقاتی دارد که می‌توان از آن بهره گرفت، گفت: استفاده از داده‌های عظیم پزشکی بیماران و در اختیار گرفتن هوش مصنوعی در این زمینه می‌تواند به عنوان کار مشترک در نظر گرفته شود. 

علیرضا خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی نیز با اشاره به اینکه بهره‌برداری از هوش مصنوعی و توسعه علوم شناختی در همکاری موجب شتاب می‌شود، گفت: ایجاد رشته بین رشته‌ای دو دانشگاه در دستور کار توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم‌پزشکی قرار می‌گیرد.

امید عبدی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اینکه در توسعه همکاری‌های علمی، تحلیل داده‌ها و شناسایی نقاط ضعف و مداخلات علمی دو دانشگاه می‌توانند مشارکت کنند، گفت: استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در تحقق فرایندهای دولت الکترونیک بسیار موثر است.

قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیز با اعلام اینکه تجربه نشان می‌دهد که طرح‌های تحقیقاتی مربوط به سلامت منجر به محصول نمی‌گردد مگر اینکه در کانال مرکز رشد دانشگاه علوم‌پزشکی فعالیت نماید، گفت: ما در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نیازمند همکاری دوجانبه با متخصصین‌دانشگاه صنعتی هستیم و از این همکاری استقبال می‌کنیم. 

حجه الاسلام علی افشار مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز تاکید کرد دانشگاه‌ها ضرورتا نیاز به نگاه باز کاربردی در زمینه‌های فرهنگی، دینی و آموزشی دارند و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب برای بسترسازی تمدن نوین اسلامی نیازمند رویکرد تولید علم ‌و سرعت عمل با استفاده از رشته‌های میان رشته‌ای است.

محمدرضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی آمادگی لازم‌ برای همکاری های دوجانبه فرهنگی را داشته و از طرح های مشترک استقبال می‌کند، گفت: تشکیل کارگروه های مشترک می‌تواند راه را برای توسعه همکاری‌های بین‌ دانشگاهی تسهیل کند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۸ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان و هشت دانشکده شامل دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی است.

۸۵رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد و ۱۲۰ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و آموزش این تعداد دانشجو را نیز ۵۲ استاد عضو هیأت علمی و ۵۲ عضو غیرهیات علمی بر عهده دارند.

این دانشگاه با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، تأمین نیازهای صنایع گوناگون موجود در استان و منطقه غرب، توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های نوین در صنایع مختلف، در سال ۱۳۸۴ موفق به اخذ موافقت اصولی شد و از بهمن سال ۱۳۸۶ با پذیرش ۱۳۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در ۲ رشته مهندسی برق و مهندسی شیمی در شهر کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز