مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز:

تالاب صالحیه آب کافی برای انتفاع حیوانات دارد

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۹:۱۳:۴۵
کد خبر: ۹۵۵۶۱۴
تالاب صالحیه آب کافی برای انتفاع حیوانات دارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه تالاب صالحیه پهنه‌ای است که هر چه بارندگی بیشتر شود عرصه‌اش بیشتر می شود گفت: هر چند بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده ولی این تالاب برای انتفاع حیوانات و پرندگان آب کافی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، فردین حکیمی اظهار کرد: در حال حاضر حق آبه تالاب صالحیه از رودخانه کردان و دو رودخانه در استان قزوین تامین می‌شود.

وی با تاکید بر دائمی شدن این تالاب ادامه داد: یکی از راه حل‌های دائمی شدن این تالاب استفاده از پساب شهرک صنعتی نظرآباد است که می‌توان این فاضلاب را جمع آوری و پس از تصفیه در اختیار آب منطقه‌ای قرار داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز توضیح داد: اگر فاضلاب تصفیه شده این شهرک به عنوان یک حق آبه پایدار مورد استفاده قرار گیرد، حیات تالاب دیگر به رودخانه کردان و باران وابسته نیست.

حکیمی افزود: پیگیری‌های لازم برای اختصاص این حق آبه به صورت دائمی در حال انجام است و با مدیران دستگاه‌های ذیربط نیز جلساتی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این فاضلاب پس از تصفیه، بهداشتی می‌شود، اضافه کرد: ما آمادگی داریم هزینه مورد نیاز برای احداث تصفیه‌خانه برای تأمین حق آبه تالاب صالحیه را تامین کنیم تا دیگر خطری حیات این مجموعه که زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری استان را تهدید نکند.

.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز