مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خبر داد:

مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی تا پایان سال‌جاری بهره برداری میشود

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۹:۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۸۵۴۳
مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی تا پایان سال‌جاری بهره برداری میشود
مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از افتتاح و بهره‌برداری مجموعه‌ پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: خیابان سازی ضلع غربی خیابان مقداد دوم (حدفاصل میدان سلمان تا میدان اندوان) نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مسعود قاسمی در پخش زنده برنامه افتتاحیه پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۵ که از طریق برنامه رادیویی «صدای شهر» برگزار شد، گفت: به منظور توسعه امکانات رفاهی و آرامش شهروندان، بوستان بزرگ الهیه در محله ارغوانیه به مساحتی حدود ۱۵ هزار مترمربع با حدود ۹ هزار مترمربع فضای سبز احداث شده است.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی‌های بوستان الهیه، تصریح کرد: آبیاری این بوستان با روش بابلر (قطره‌ای) انجام می‌شود که صرفه‌جویی آب را به همراه خواهد داشت.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: در بوستان الهیه امکاناتی همچون نمازخانه، مسیر ویژه دوچرخه، آلاچیق، فضای بازی کودکان و سرویس کامل وسایل حرکت درمانی در نظر گرفته شده که برای زمین و اجرای آن افزون بر ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بوستان الهیه پیرو درخواست‌های شهروندان ساکن در محله ارغوانیه احداث شده است، اظهار امیدواری کرد: احداث این بوستان باعث رضایتمندی بیشتر شهروندان شود.

قاسمی ادامه داد: عملیات اجرایی بوستان الهیه از اواسط سال گذشته آغاز شد و اجرای آن یکسال به طول انجامید که این بازه زمانی به علت تاکید بر استفاده از گیاهان مقاوم به کم آبی و امکاناتی متناسب با نیازهای شهروندان صرف شد.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص شهری منطقه ۱۵، گفت: ابر پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی در مجاورت کارخانه قند یکی از پروژه‌های شاخص شهری این منطقه به شمار می‌رود که تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت داشته و طبق برنامه و جدول زمانی در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی شامل پنج پل است که تا پایان سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

آغاز عملیات اجرایی ۳ کیلومتر از حلقه حفاظتی شهر

وی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر، گفت: شش هزار و ۶۰۰ متر مربع از مسیر این پروژه در منطقه ۱۵ قرار دارد که به زودی عملیات اجرایی سه کیلومتر آن (از کیلومتر چهار تا هفت) آغاز خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه پل زیرگذر قهجاورستان به عنوان پروژه مشترک بین منطقه ۱۰ و ۱۵ کلنگ زنی شده است، اظهار کرد: در مسیر این پروژه دو پل شامل پل قهجاورستان با مساحت یک‌هزار و ۹۰۰ مترمربع و پل بر روی کانال آب به مساحت دو هزار و ۲۰۰ متر مربع اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای پل زیرگذر قهجاورستان ۴۰ هزار متر زمین در مناطق ۱۰ و ۱۵ با هزینه ۴۰ میلیارد تومان آزادسازی انجام شده است.

۶۰ میلیارد هزینه برای اجرای پروژه پل زیرگذر قهجاورستان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۶۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است، ادامه داد: از مزیت‌های اجرای پروژه پل زیرگذر قهجاورستان می‌توان به کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر، حذف ترافیک بین شهری، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و تصادفات، کاهش بار ترافیکی رینگ سوم، جلوگیری از گسترش بی رویه ساخت و ساز، گسترش کمربند سبز اصفهان، جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر اشاره کرد.

رفع مشکلات ترافیکی جاده منتهی به آرامستان باغ رضوان

وی با اشاره به ترافیک پایان هفته جاده منتهی به آرامستان باغ رضوان تصریح کرد: برای رفع این مشکل ترافیکی، احداث خیابان مقداد دوم حد فاصل میدان سلمان تا میدان اندوان در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

قاسمی افزود: این پروژه به دلیل قرار گرفتن دو خط لوله اصلی آب در مسیر آن از حساسیت زیادی برخوردار است و اجرای آن شش میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خیابان مقداد دوم سه هزار و ۵۶۰ متر طول و هشت و نیم متر عرض خواهد داشت، اظهار کرد: اجرای این پروژه به جهت بهبود وضعیت تردد شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر پروژه‌های این منطقه گفت: پارکینگ جنب شهرداری منطقه ۱۵ به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نرده گذاری خیابان جی و همچنین تعریض خیابان اندوان در حال انجام است و پروژه خیابان مقداد دوم نیز تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

نظر شما