افتتاح گلخانه هیدروپونیک در محمود آباد اصفهان

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۷۷۰۷
افتتاح گلخانه هیدروپونیک در محمود آباد اصفهان
فرماندار اصفهان در آیین افتتاح گلخانه هیدروپونیک در محمود آباد، عنوان کرد: ایجاد این گلخانه و اقدام برای تولید برمبنای آگاهی، علم و دانش و برای بهره وری بیشتر و مصرف آب کمتر و طول مدت کمتری برای تولید بوده که این موفقیتی بزرگ و شایسته تقدیر است

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در آیین افتتاح گلخانه هیدروپونیک در محمود آباد، عنوان کرد: ایجاد این گلخانه و اقدام برای تولید برمبنای آگاهی، علم و دانش و برای بهره وری بیشتر و مصرف آب کمتر و طول مدت کمتری برای تولید بوده که این موفقیتی بزرگ و شایسته تقدیر است.
فرماندار اصفهان افزود: مالک جوان این گلخانه صرفا یک تولیدکننده محصولات کشاورزی نیست، بلکه جوانی است که اراده را تولید کرده است و مولد اراده دیگران خواهد بود.
احمدی تولیدکنندگان جوان امروزی را با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مقایسه کرد و گفت: جبهه دوران هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع مسلحانه از مرزهای کشور بود و جبهه امروز ما تولید است و ما به وجود تولیدکنندگان بویژه جوانان کشورمان افتخار می کنیم.
فرماندار اصفهان گفت : جوانان کشور به عشق وطن چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در زمان اکنون نظیر آقای فرخی مالک جوان و با اراده این گلخانه در زمینه تولید ، بویژه در عرصه تولیدات دانش بنیان ،کارهای ناشدنی را شدنی کردند که دنیا را به تحیر واداشت .
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و پرمصرف بودن بخش کشاورزی و صنعت و استفاده از روش های سنتی در آبیاری، محیط زیست ما با مشکلات فراوانی مواجه شده که بایستی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و نامگذاری امسال بعنوان تولید دانش بنیان ، با بهره گیری از شیوه های نوین در کشت، بستر را برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب فراهم سازیم.
فرماندار اصفهان بر لزوم حفظ کاربری اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی با ایجاد تحول در شیوه کشت در این اراضی ممکن است و باید با بهره گیری از روش های نوین و علمی و استفاده از تجربیات دیگران بستر را برای افزایش تولیدات کشاورزی مهیا سازیم.
احمدی تأکید کرد: ما نیازمند تحول در بخش کشاورزی و بازنگری در ضوابط و مقررات دست و پا گیر در این بخش در شهرستان هستیم که انشاء ا… با همکاری بین دستگاهی این مهم محقق خواهد شد.
گفتنی است، با حضور فرماندار اصفهان، گلخانه هیدروپونیک در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با اشتغال زایی ۳ نفر در هر هزار متر مربع به بهره برداری رسید.
لازم به ذکر است، در هر دوره کشت این گلخانه نزدیک به ۱۴ هزار نشا کاهو کشت شده که در بازه زمانی ۳۰ روز به وزن بازار پسند ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم می رسد. در این گلخانه با استفاده از ۱۰۰ متر مکعب آب ۴۲ هزار عدد بوته کاهو کشت می شود که مصرف هر بوته ۲/۳ لیتر است در صورتی که در کشت خاکی مدت زمان کشت کاهو ۵۰ تا ۵۵ روز بوده و با احتساب روزی ۵۰۰ سی سی در تابستان آب برای هر بوته این عدد به ۲۷/۵ لیتر رسیده یعنی ۱۲ برابر بیشتر.

انتهای پیام

IMG-20220706-WA0016

نظر شما