استاندار اصفهان و استاندار چهارمحال بختیاری تفاهمنامه امضاء کردند

نظارت و کنترل بر توزیع آب کشاورزی در حوضه آبریز زاینده رود

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۱۰:۳۷:۵۰
کد خبر: ۴۶۶۷۸۷
نظارت و کنترل بر توزیع آب کشاورزی در حوضه آبریز زاینده رود
تفاهمنامه ی نحوه ی نظارت و کنترل بر توزیع آب کشاورزی در حوضه ی آبریز زاینده رود توسط استاندار اصفهان و استاندار چهارمحال بختیاری به امضا رسید.

به گزارش برنا از اصفهان، در جلسه ای با حضور استانداران اصفهان و چهارمحال بختیاری در محل استانداری اصفهان، تفاهم نامه ی نحوه ی نظارت و کنترل بر توزیع آب کشاورزی در حوضه ی آبریز زاینده رود که با مشارکت تشکلهای صنفی کشاورزی صورت خواهد پذیرفت به امضاء طرفین رسید.

در این تفاهم نامه که توسط رسول زرگرپور و قاسم سلیمانی به امضا رسیده در خصوص چگونگی مدیریت، کنترل و نظارت بر توزیع آب بخش کشاورزی در حوضه ی آبریز زاینده رود تصمیم گیری شده است.

گفتنی است زاینده رود به عنوان رود تمدن ساز و بزرگترین جریان دائمی آب منطقه مرکزی ایران از رشته ی زردکوه بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری و کوه های غرب اصفهان واقع در شهرستان های فریدون شهر و فریدن سرچشمه می گیرد که در سال های اخیر به دلیل کاهش ریزشهای جوی، افزایش برداشت ، بارگذاری های غیر اصولی و معضلات مدیریتی با چالش کمبود آب و خشکسالی روبرو بوده بگونه ای که این عرصه طبیعی در سال های اخیر خشکی بی سابقه ای را تجربه کرد و در محل پائین دست در بیشتر ماه های سال با خشکی مواجه شده است.

شایان ذکر است طرح ۹ ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود در سال ۹۳ با هدف هماهنگی و اعمال مدیریت واحد بر این حوضه آبریز در موضوعات منابع، مصارف و حقابه ها توسط استاندار اصفهان تدوین و به تصویب شورای آب کشور رسیده است که در حال پیگیری است و امضای این تفاهم نامه به اجرای این طرح کمک زیادی خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز