مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

سامانه رصد اشتغال در اصفهان سنتی است/ بانک مهارت‌آموزی در استان تشکیل می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۴:۵۸:۱۵
کد خبر: ۷۳۴۸۴۶
سامانه رصد اشتغال در اصفهان سنتی است/ بانک مهارت‌آموزی در استان تشکیل می‌شود
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: سامانه رصد اشتغال در اصفهان سنتی است و مشکلات موجود در خصوص اشتغال در این استان به همین علت است.

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، ابوطالب جلالی صبح 7 مرداد ماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از سال ۹۳ سند مهارت استان اصفهان تدوین شد و تلاش شده تا از ظرفیت دفاتر کاریابی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان اصفهان باعث ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی برای جوانان شده است، افزود: با  استقرار نظام ارزیابی عملکرد و مشارکت واحدهای صنعتی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دنبال زمینه ای برای رونق مهارت آموزی بودیم.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان تصریح کرد: باید از وضع موجود خود شناسایی انجام دهیم تا جایگاه و وضعیت خود را بهتر بشناسیم و برنامه‌ریزی درست‌تری داشته باشیم، از همین رو طرح بانک مهارت‌آموزی استان اصفهان تدوین شده تا صنایع هم به مهارت آموزان اعتماد بیشتری پیدا کنند.

جلالی با اشاره به اینکه سامانه رصد اشتغال در اصفهان سنتی است، اعلام کرد:  مشکلات موجود در خصوص اشتغال استان اصفهان نیز به همین علت است.

وی تصریح کرد: با وجودی که غرب استان اصفهان ظرفیت‌های خوبی در حوزه گیاهان دارویی و در جندق ظرفیت خوبی برای فعالیت در حوزه سنگ‌های معدنی  دارد اما این ظرفیت های شناسایی نشده است که باید برای بهره‌برداری از این موارد از ظرفیت بخش غیردولتی استفاده کرد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه آموزش‌ها باید مبتنی بر نیاز بازار کار باشد، گفت: جنس آموزش‌ها در دوره‌های گذشته رشته‌های سخت و فنی و حرفه‌ای بوده است اما در این چند سال به رشته‌های نرم و متناسب بانوان نیز ورود شده است، در استان اصفهان نزدیک به ۱۶۵ هزار واحد صنفی هست که نشان از ظرفیت بالای اصفهان در حوزه اشتغال و خدمات دارد.

جلالی ادامه داد: بعد از مسائل زیست‌ محیطی مانند آب، اشتغال یکی دیگر از ابرمشکلاتی است که خود مسائلی را هم در موضوعات اجتماعی و اقتصادی برای کشور به وجود آورده است و طبق آمار، کشور ایران یکی از کشورهای پرظرفیت است که اگر از این ظرفیت‌های درونی استفاده شود می‌توان از سد این مشکلات عبور کرد.

وی اضافه کرد: عمده توقع ما درخصوص مشکلات بیکاری از نظام آموزشی است که این نظام آموزشی تا چه حد توانسته نیروهای متناسب بازار کار و با مهارت تربیت کند، این در حالی است که عمده توجه کشورهای توسعه‌ یافته به موضوعات مهارت محور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز