امام جمعه اصفهان:

شناسایی جوانان با استعداد وظیفه هلدینگ دانشمند است

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۵:۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۴۰۹۲۲
شناسایی جوانان با استعداد وظیفه هلدینگ دانشمند است
امام جمعه اصفهان گفت: با توجه به آیات قرآن و ادعیه استعدادها و عنایات با هم متفاوت است و باید استعدادهای درخشان و واقعی توسط هلدینگ دانشمند شناسایی و زمینه رشد آن‌ها فراهم شود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با مدیران ارشد هلدینگ دانشمند اظهار کرد: با توجه به آیات قرآن و ادعیه استعدادها و عنایات با هم متفاوت است و باید  استعدادهای درخشان و واقعی  توسط هلدینگ دانشمند شناسایی و زمینه رشد آن‌ها فراهم شود.

امام جمعه اصفهان افزود: آنچه امروز در سطح دانشگاه ها دیده می شود این است که بدون سنجش نیاز جامعه و با پرداخت شهریه جوانان وارد دانشگاه می شوند و پس از اتمام درس و ورود به بازار کار با مسائلی مواجه می شوند که اگر در هنگام ورود به مراکز دانشگاهی استعدادهایشان به درستی شناسایی شده بود، هزینه های مملکت به هدر نمی رفت.

ایشان با اشاره به مواردی از عدم تشخیص نیاز بازار کار در جذب دانشجو اظهار کرد: برای نمونه برچه اساس رشته های معدن و حقوق در دانشگاه ها دانشجوی دختر را پذیرش می کند وقتی بازار کار برای آنها فراهم نیست؛ این موارد فقط برای جامعه هزینه به بار می آورد.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: سیستم بانکی با بهره بالا که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست مانع رونق تولید است. در جلسه ای اشاره کردم اگر کسی 5 میلیارد تومان به بانک بسپارد ماهی 110 میلیون تومان سود دریافت می کند و هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی کند؛ تولید کننده ها هم ترجیح می دهند بخشی از سرمایه شان را به بانک بسپارند که این سیستم باید اصلاح شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در دوران رژیم ستمشاهی طاغوت هرکسی که استعدادی داشت سربه نیست می شد توصیه کرد: هنر این است که افراد مستعد در جامعه شناسایی شود و با حمایت موجبات رشد جامعه را فراهم آوریم که سنجش این استعدادها نیاز به گروه متخصص دارد زیرا تشخیص این استعدادها بسیار مهم است و از این استعدادها می توان در جهت رشد و رونق تولید و معنوی جامعه در مسیر صواب بهره جست.  

سید حامد عسگری مدیر عامل هلدینگ دانشمند نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه جمع گرایی در دین اسلام گفت: هلدینگ دانشمند با همفکری جوانان متدین در مجموعه بنیاد مستضعفان ایجاد شده و ماموریتش محرومیت زدایی و شناسایی فرصت با روش «نوآوری فراگیر» برای آحاد جامعه است.

مدیر هلدینگ دانشمند تصریح کرد: با توجه به مفهوم جمع گرایی در آموزه های دینی می توان با نوآوری و اقتصاد دانش بنیان محرک رشد اقتصادی کشور را فراهم آورد.

وی اشاره کرد: تمام جوانان این هلدینگ زیر چهل سال هستند و در تلاشند تا با نوآوری و ایجاد فرصت همگانی توزیع ثروت مساوات را در لایه های مختلف جامعه بسترسازی کنند تا رسالت بنیاد مستضعفان که بر محرومیت زدایی استوار است عملیاتی شود.

حامد عسگری با اشاره به اینکه هر انسانی سرشار از استعدادهای گوناگون است خاطرنشان کرد: توانمندی های بالقوه با شناسایی و توسعه فرصت برابر می تواند منجر به رشد اقتصادی شود و ماموریت هلدینگ دانشمند محرومیت زدایی با روش «نوآوری فراگیر» است تا فرصت برابر برای همه فراهم و رشد اقتصادی را موجب شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز