بازگشایی مرز تجاری ایران با ترکمنستان پس از ۹ ماه

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۸:۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۹۶۳۰۶
بازگشایی مرز تجاری ایران با ترکمنستان پس از ۹ ماه
سخنگوی گمرک گفت: مرز تجاری «لطف آباد» خراسان رضوی با ترکمنستان، صبح فردا (سه‌شنبه) پس از ۹ ماه، به صورت محدود بازگشایی می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از  گمرک ایران، «سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: تردد کامیون‌ها که در مرز لطف آباد خراسان رضوی پس از شیوع بیماری کووید ۱۹، از سوی ترکمنستان ممنوع شده بود، صبح فردا (۱۱ آذر ماه) به صورت «ترانشیپ‌منت»  و با جابه‌جایی و تغییرکشنده، بازگشایی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در دو مرز سرخس خراسان رضوی و اینچه‌برون استان گلستان، تبادل کالا به صورت ریلی و در مرز سرخس، همزمان با مسیر ریلی و جاده ای به صورت محدود فعال است که با بازگشایی مرز لطف آباد، سه مرز از چهار مرز ایران با ترکمنستان فعال خواهد شد.

سخنگوی گمرک تصریح کرد: با کاهش تردد کامیون های تجاری با رویه های واردات، صادرات و ترانزیت از مرزهای چهار گانه با ترکمنستان، با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با تجارت خارجی و دستگاه دیپلماسی با ترکمنستان شاهد افزایش تبادل کالا از مسیر ریلی بودیم و دو کریدور جایگزین «کتای» و ایران، افغانستان و ازبکستان نیز در این مدت فعال شده است.

وی افزود: راه اندازی مسیر دریایی از بندر امیرآباد مازندران با شناورهای رو رو، از دیگر اقدامات انجام شده است تا تجارت کشور به آسیای میانه و روسیه متوقف نشود که از چند روز گذشته این مسیر فعال شده است.

لطیفی گفت: با درخواست عشق آباد، بازگشایی محدود مرز  لطف آباد پیگیری شد و از فردا ۱۰ کامیون با جابجایی کشنده، می توانند محموله های تجاری خود را به مقصد ترکمنستان، یا ترانزیت از مسیر ترکمنستان به مقصد منتقل کنند.

 

 
 

 

نظر شما