اتهام کم کاری و سودخواهی بایدن به شرکت های آمریکایی

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۲:۴۶:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۱۶۴۲
اتهام کم کاری و سودخواهی بایدن به شرکت های آمریکایی
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، صنعت نفت ایالات متحده و به ویژه اکسون موبیل را به سو استفاده از کاهش عرضه برای افزایش سود متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، تورم قیمت مصرف کننده در ایالات متحده در ماه می شتاب گرفت زیرا قیمت بنزین به رکورد بالایی رسید و قیمت مواد غذایی افزایش یافت که منجر به بزرگترین افزایش سالانه تورم در بیش از چهار دهه گذشته شد.

بایدن، که با تعهد به کاهش وابستگی ایالات متحده به سوخت‌های فسیلی به قدرت رسید، گفت امیدوار است تولید نفت را که انتظار می‌رود در سال آینده به سطوح بی سابقه‌ای در ایالات متحده برسد، سرعت بخشد. اما او همچنین هشداری به این بخش داد که سود آن با افزایش قیمت‌ها افزایش یافته است و خاطرنشان کرد که مصرف‌کنندگان بیش از افزایش هزینه‌های نیروی کار و حمل و نقل هزینه می‌پردازند.

157086281

شرکت های نفتی از سود برای باز خرید سهام استفاده میکنند

بایدن در سخنرانی خود در جمع کارگران بندری و نمایندگان اتحادیه در بندر لس آنجلس گفت: «اکسون امسال سود زیادی به دست آورده است.

وی افزود که شرکت‌های نفتی ایالات متحده از سود برای اکتشاف بیشتر استفاده نمی‌کنند، بلکه برای بازخرید سهام استفاده می‌کنند.

وی افزود: "چرا حفاری نمی‌کنند؟ زیرا آنها بدون تولید نفت بیشتر درآمد بیشتری به دست می‌آورند." او به اکسون گفت که او باید "سرمایه گذاری را آغاز کند و شروع به پرداخت مالیات خود کند."

3825907

بایدن در بیانیه‌ای که روز جمعه در مورد داده‌های تورم ماه می منتشر شد، از صنایع نفت، گاز و پالایش ایالات متحده به دلیل بهره‌برداری از «چالش ایجاد شده در جنگ اوکراین به عنوان دلیلی برای بدتر کردن اوضاع برای خانواده‌ها، با گرفتن سود بیش از حد یا افزایش قیمت‌ها، انتقاد کرد. "

اکسون با اعلام درآمد سه ماهه چهارم در ماه فوریه، بیشترین سود سه ماهه خود را در ۷ سال اخیر به ثبت رساند. در ماه می، شل رکورد سود در سه ماهه اول را ثبت کرد، در حالی که شورون و بی پی بهترین نتایج خود را در ۱۰ سال گذشته ثبت کردند.

کاهش هزینه ها برای کم کردن تولید نفت

بسیاری از شرکت‌ها گفتند که در حال کاهش هزینه‌هایی هستند که می‌تواند تولید نفت را افزایش دهد تا قیمت نفت خام را به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه کاهش دهد، زیرا این چیزی است که سرمایه‌گذاران می‌خواهند.

افزایش هزینه‌ها به یک دردسر سیاسی برای دولت بایدن تبدیل شده است که اقدامات متعددی را برای کاهش قیمت‌ها انجام داده است. این شامل برداشت رکورد از ذخایر استراتژیک ایالات متحده، معافیت از قوانین مربوط به تولید بنزین تابستانی و حساب کردن بر کشورهای کلیدی اوپک برای افزایش تولید بود.

بایدن از کنگره خواست قانونی برای کاهش قبوض انرژی، دارو و حمل و نقل را تصویب کند.

شرکت نفی آمریکایی

رئیس جمهور ایالات متحده هشدار داد که تورم ایالات متحده ممکن است "برای مدتی" ادامه یابد، پس از آن که داده‌های روز جمعه نشان داد که فشارهای حساس از نظر سیاسی قیمت‌ها به طور غیرمنتظره ای در هفته‌های اخیر شتاب گرفته است.

گفت: یک مدت با این تورم زندگی می کنیم… کم کم کم می‌شود اما مدتی با آن زندگی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما