ویژه خوارها ارز ۴۲۰۰ تومانی را غارت کردند

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۰۵:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۵۲۶
ویژه خوارها ارز ۴۲۰۰ تومانی را غارت کردند
نماینده ملکان در مجلس درباره ضرورت حذف ارز ترجیحی معقتد است: یک از دلایل حذف ارز ترجیحی رانتی بود که از بدو پرداخت این ارز ایجاد شده بود. در نتیجه رانت موجود فساد و ویژه خواری های زیادی را شاهد بودیم. البته بعد از حذف این ارز قیمت اقلام اساسی بسیار افزایش یافت و با یک تورم افسارگسیخته در بازار مواجه شدیم که دولت باید با در نظر گرفتن توان خرید قشر کم برخوردار هر اصلاح اقتصادی را رقم بزند.

سید علی موسوی در ادامه این گفت و گو به خبرنگار برنا گفت: آزاد کردن قیمت ها در واقع به نوعی مردمی کردن اقتصاد برای رسیدن به عدالت اجتماعی بسیار قابل قبول و پسندیده ای است اما باید توجه کرد که افزایش چند قلم کالا که بار ارز ترجیحی وارد می شد سبب افزایش قیمت همه خدمات و کالاها نشود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه افزود: اگر دولت می توانست بعد از حذف 4200 توماین که عامل فساد و مشکلات زیادی در کشور و برای مردم شده فود، قیمت برخی از کالاهای اساسی را کنترل می کرد، قطعا شیرینی این اقدام مردم را خوشحال می کرد . دولت باید با تقویت بحث نظارت ها جلوی تورم بی رویه و غیر طبیعی اقلام اساسی را بگیرد.

وی در ارتباط با مشکلات و معایب ارز ترجیحی نیز عنوان کرد: هنگامی این ارز پرداخت می شد عده ای ویژه خوار به نام واردات کالای اساسی از دولت وقت ارز می گرفتند اما این کالاها به است مردم نمی رسید، چرا که یا وارد نمی شد یا به ارز آزاد در بازار به فروش م رسید یا اصولا صرف موارد دیگر می شد. قاچاق معکوس یکی از راه هایی بود که این ارز به اقتصاد کشور آسیب زد.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس در پایان در خصوص جایگزینی برای ارز ترجیحی نیز اظهار داشت: هدف همه مسئولین در نظام جمهوی اسلامی ایران رفاه مردم است. اینکه زندگی مردم به رفاه و عدالت اجتماعی نزدیک شود. برای جایگزین کردن ارز ترجیحی دو روش کالابرگ الکترونیکی و یارانه نقدی طراحی شده که تا زمان تهیه زیرساخت های کالابرگ الکترونکی یارانه نقدی به مردم پرداخت می شود. در حال حضار نیز این یارانه به ازای هر نفر 400 و 300 هزار تومان در حال پرداخت است. امیدواریم با کنترل بازار توسط نهادهای نظارتی شیرینی این هدفمندی به کام مردم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز