ایلان ماسک: جنگ چین و تایوان باعث رکود اقتصادی در دنیا می شود

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۶:۳۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۰۸۴۲
ایلان ماسک: جنگ چین و تایوان باعث رکود اقتصادی در دنیا می شود
ایلان ماسک پیش بینی خود را از رکود آمریکا ارائه داده و بیان کرد: رکود جهانی نیز یک احتمال است. وی با اشاره به وضعیت بین چین و تایوان گفت که این به وضعیت ژئوپلیتیکی بستگی دارد و ممکن است توسط نوعی رویداد ژئوپلیتیکی بزرگ آغاز شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، ایلان ماسک، مالک میلیاردر تسلا و اسپیس ایکس، در پادکست «ارسال کامل» این هفته گفت که ایالات متحده وارد یک «رکود بزرگ» نشده، اما وارد یک رکود خفیف شده است.

وی گفت:"من فکر نمی کنم که ما وارد یک رکود بزرگ شده باشیم. این می تواند یک رکود خفیف باشد که چند سال طول بکشد.

"رکود نسبتاً خفیف" که حدود 18 ماه طول می کشد.

ماسک در پادکست اظهار داشت که رکود جهانی نیز یک احتمال است. وی با اشاره به وضعیت بین چین و تایوان گفت که این به وضعیت ژئوپلیتیکی بستگی دارد و ممکن است توسط نوعی رویداد ژئوپلیتیکی بزرگ آغاز شود.

چیزی که پیش‌بینی آن سخت است این است که اگر بین چین و تایوان جنگی رخ دهد جهان را وارد رکود خواهد کرد. این یک احتمال است!

از ابتدای سال، ایالات متحده شاهد افزایش سریع تورم و کاهش تولید ناخالص داخلی بوده است. در سه ماهه اول سال 2022، اقتصاد ایالات متحده 1.6 درصد و در فصل دوم 0.9 درصد بیشتر کاهش یافت.

تورم تا ژوئن به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسید و به 9.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید.

در حالی که بسیاری از اقتصاددانان نسبت به رکود هشدار داده اند، برخی دیگر ادعا می کنند که اقتصاد ایالات متحده هنوز منابع لازم برای عبور از آن را دارد و دفتر ملی تحقیقات اقتصادی، آژانسی که اعلام می کند چه زمانی آمریکا رسما وارد رکود می شود، هنوز این کار را انجام نداده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز