در گفت و گو با برنا مطرح شد

ایجاد پالایشگاه فرامرزی برای افزایش امنیت ملی و اقتصادی

۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۶۵۵۵
ایجاد پالایشگاه فرامرزی برای افزایش امنیت ملی و اقتصادی
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: فعالیت پالایشگاه های فراسرزمینی در کشورهای ونزوئلا و اروگوئه افزایش فروش نفت و ایجاد امنیت اقتصادی در کشور را با خود به همراه دارد.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: کشور ما در بخشی از برنامه ریزی های اقتصادی در همه حوزه های نفت، صنعت و کشاورزی بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی می توانیم این برنامه ریزی و یا سرمایه گذاری پیرامون آن را به کشورهای دیگر بسط داده و همکاری های مشترکی با سایر کشورها داشته باشیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: در بحث نفت و پتروشیمی یکی از بهترین راه های فروش نفت و ایجاد درآمد ثابت و پایدار و به دور از تحریم ها ساخت و یا تجهیز پالایشگاه در کشورهای دیگر متناسب با نفت کشورمان است .در این شرایط می توانیم هم فناوری های جدید و بومی که به آن دست یافته ایم را به این کشورها صادر کرده و برای آنها نیز انگیزه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما در بخش کشاورزی و صنایع و فناوری های نوین نیز می توانیم به همین ترتیب وارد شویم. مثلا در حوزه دفاعی با برخی از کشورهای دیگر در حال همکاری هستیم و در بخش کشاورزی نیز می توانیم در کشورهای دیگر که زمین و آب دارند اقدام به کشت کرده و با فناوری و دستگاه های نوین کشاورزی صنعتی ایجاد کنیم که هم نیاز داخل را تامین کرده هم صادارت فناوری داشته باشیم و هم صادر کننده شویم.

او افزود: در خصوص پالایشگاه های فراسرزمینی نیز این مساله در کشورهای ونزوئلا و اروگوئه کلید خورده که هم سبب فروش نفت و هم ایجاد امنیت در کشور را با خود به همراه دارد. یعنی این مساله قدرت ایران را در منطقه و دنیا افزایش می دهد. یعنی با سرمایه گذاری در حوزه پالایشگاه ها می توانیم محصولات جدید پتروشیمی تولید کرده و مشکلاتمان را در بخش نفت مرتفع کنیم. 

جوکار اظهار کرد: با توجه به اینکه با کشورهای آمریکای لاتین در حال همکاری در بخش نفت و پتروشیمی هستیم می توانیم همین همکاری را با کشورهای حشیه دریای خزر و آسیای میانه و قفقاز نیز داشته باشیم. ما هم توان ارائه فناروی و هم خدمات فنی در این زمینه را داریم.همانطور که در بحث سوآپ نفتی همکاری های سه جانبه داریم در این بخش پالایشگاهی و پتروشیمی نیز این امکان وجود دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: به طور کلی همه کشورهای دنبال فناوری های نوین هستند و ما این فناوری را داریم البته توان ارائه خدمات فنی هم برای ما فراهم است که این دو مساله توامان در کنار هم ایجاد یک زنجیره ارزشی جدید می کند که به قطع به یقین اگر به نیروهای فنی و تحصیلکرده و دارای ایده در بخش دانش بنیان توجه کنیم قطعا در بخش نفت، پتروشیمی و پالایشگاهی می توانیم خدمات قابل توجهی به کشورهای دیگر ارائه دهیم.

.انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز