تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی با پالایشگاه‌های فراسرزمینی

۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۱۱:۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۳۷۶۷۲۶
تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی با پالایشگاه‌های فراسرزمینی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سهامداری و سرمایه‌گذاری در پالایشگاه های فراسرزمینی در راستای جلوگیری از خام فروشی و تبدیل نفت به فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا است.

حسین حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار برنا در مورد پالایشگاه های فراسرزمینی، گفت: یکی از کارهای خوبی که دولت با کمک مجلس در حوزه دیپلماسی انرژی انجام داده است سهامداری و سرمایه‌گذاری در پالایشگاه های فراسرزمینی در راستای جلوگیری از خام فروشی و تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی از طریق این نوع پالایشگاه‌داری است که مورد تاکیدی مقام معظم رهبری نیز است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت گسترش روابط بین الملل و به کارگیری دیپلماسی موفق در حوزه انرژی با سهامداری ایران در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در آمریکای لاتین اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار دولت بحث پالایشگاه های فراسرزمینی در دستور کار قرار گرفت و مجلس هم در این حوزه با دولت همراهی و همکاری کرد که اوج این کار هم در پالایشگاه فراسرزمینی سمت آمریکای لاتین بود.

وی افزود: در سفری که به آمریکای لاتین به اتفاق وزیر نفت داشتیم، قرارداد سه پالایشگاه فراسرزمینی منعقد شد. نوسازی و راه اندازی دوباره این پالایشگاه ها با ظرفیت حداکثری مزایای خوبی دارد از جمله اینکه می توانیم برای رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، در شرایط تحریم نفت مان را صادر کنیم و در این پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد، از فضای بین الملل استفاده کنیم، مالکیت فراورده ها را در اختیار بگیریم  و مهمتر از همه اینکه بیخ گوش آمریکا این کار را انجام می دهیم.

حسین زاده تاکید کرد: ما باید ابتدا با همسایگان و سپس با کشورهای دیگر در قاره های مختلف دنیا این کار را در قالب صدور خدمات فنی مهندسی ، پالایشگاههای فراسرزمینی و ایجاد کریدورهای بین المللی انجام دهیم که نفت و انرژی مان کمتر آسیب ببیند.

نماینده مردم لارستان در مجلس با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های خنثی سازی تحریم ها ایجاد پالایشگاههای فراسرزمینی است،گفت: تجهیز و راه اندازی این پالایشگاهها یک بازی برد برد است. هم برای کشور ما و هم کشوری که این کار را انجام می دهد سود و منفعت دارد.روابط ما با ونزوئلا خوب است و از ظرفیت و توانمندی ونزوئلا در این حوزه استفاده می کنیم چون اعتقاد داریم که ونزوئلا به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر هیدرو کربنی در دنیا این قابلیت را دارد.قطعا ما این ظرفیت را برای صادرات نفت و میعانات گازی به ونزوئلا و سایر کشورها داریم و از آن استفاده می کنیم.

وی خاطر نشان کرد:خوشبختانه در دیپلماسی انرژی وزارت نفت قدمهای بزرگی برداشته است و مجلس صددرصد از این اقدامات دولت حمایت می کند.

انتهای پیام/

نظر شما