در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

پالایشگاه‌های فرا مرزی موثر در چانه زنی‌های بین‌المللی

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۹۷۸
پالایشگاه‌های فرا مرزی موثر در چانه زنی‌های بین‌المللی
نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار داشت: وجود پالایشگاه در برخی از کشورها و همچنین داشتن فناوری پالایشگاهی در ایران سبب شده تا کشورها با همکاری یکدیگر نیاز های خود را تامین کنند، در واقع کشور دارای پالایشگاه نیاز به فناوری پالایشگاهی دارد و ایران نیز نیازمند بازار برای متخصصین خود است.

علی اکبرعلیزاده برمی، دبیر اول کمیسیون کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا افزود: همکاری هایی از جنس پالایشگاه های فرا مرزی به طور معمول در دنیا وجود دارد اما در گذشته به دلیل نگاه نادرست به ایران در بخش فنی و مهندسی متاسفانه  اجازه ی استفاده از چنین ظرفیت هایی را به کشور نمی دادند اما ایران با ساخت پالایشگاه ستاره ی خلیج فارس نشان داد دانش علمی بسیار بالایی در این زمینه دارد، همچنین  پتروشیمی هایی که روزانه مواد مختلفی تولید می کنند و ایران را به سمت خودکفایی حرکت می دهند نشان از وجود دانشی بسیار قوی دارند. 

وی در ادامه افزود: طرف دیگر قرارداد پالایشگاه های فراسرزمینی، کشورهایی هستند که استعمارگران پالایشگاه هایی ساختند تا فقط نفت خام را تصفیه و خالص می کند  و سپس نفت خام را به فروش می رسانند، این مجموعه پالایشگاه نام دارد  اما در اصل خام فروشی مطلق است.

علیزاده برمی در ادامه اشاره کرد: اگر نفت خام در این کشورها به فرآورده تبدیل شود، قطعا رونق فراوانی را به همراه دارد،از طرفی قرارداد پالایشگاه فراسرزمینی مزیت های بسیاری برای کشور نیز دارد، به عنوان  مثال درچانه زنی های  اقتصادی و روابط بین المللی کشور تاثیر مطلوبی دارد.

این نماینده مجلس یازدهم اظهار داشت: تقریبا می توان گفت آمریکا در دوران افول خود به سر می برد و از طرفی ایران روز به روز در حال قدرتمند تر شدن است، ما باید  به آینده توجه کنیم و آنچه که به سود و نفع  ایران است را پیش بینی و دنبال کنیم .

علیزاده در ادامه بیان کرد: یکی از موارد موثر در این مسیرموضوع پالایشگاه فراسرزمینی است ، با قدرتی که داریم می توانیم با هر کشوری که تمایل داریم قرار دارد ببندیم  و در کنار آن تضمین رساندن نفت را نیز بدهیم، همانطور که مشاهده شد ایران در اوج قدرت امریکا نفت کش های خود را به کشور ونزوئلا رساند و پالایشگاه ها و این کشور را نجات داد.

نماینده ی مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: امیدواریم قرارداد پالایشگاه فراسرزمینی حداکثر بهره برداری را برای  ایران داشته باشد و دانشمندان عزیزمان که کشور را در مباحث علمی سربلند کرده و در کشور های طرف قرار داد نیز پرچم کشورمان را با قدرت به اهتزاز در آورند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز