شهربازی‌های سیار، غیراستاندارد و نا ایمن اند

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۴:۵۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۴۹۳۳۱
شهربازی‌های سیار، غیراستاندارد و نا ایمن اند
سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران با اشاره بر اجرای طرح عیدانه از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، برای نظارت بر ارائه خدمات باکیفیت به شهروندان، هشدار داد: شهربازی‌های سیار که عموما در ایام تعطیلات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، غیراستاندارد و نا ایمن‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اداره‌کل استاندارد استان تهران، «محمدحسین طاهری» در این زمینه توضیح‌داد: در بسیاری از مناسبت‌ها نظیر ایام عید نوروز، تجهیزات تفریحی شهربازی در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های سطح استان مستقر شده و مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرند که به علت عدم رعایت الزامات استاندارد و ایمنی، بسیار خطرناک و حادثه سازند.

وی افزود: با توجه به مکاتبات انجام شده توسط اداره‌کل استاندارد استان تهران با مسوولان استانداری و شهرداری‌های سطح استان، در خصوص اجباری بودن استانداردسازی تجهیزات تفریحی، مراتب درباره اجرای طرح ضربتی نظارت بر تجهیزات تفریحی استان تهران اطلاع‌رسانی شده‌است و همه تجهیزات فاقد مجوز بهره‌برداری معتبر توسط بازرسان استاندارد پلمب می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران به همه مالکان و بهره‌برداران تجهیزات تفریحی هشدار داد: در صورت فعالیت تجهیزات فاقد مجوز معتبر، علاوه بر پلمب تجهیز و توقف فعالیت آن، افراد متخلف نیز برابر مقررات به محاکم قضایی معرفی می شوند.

طاهری با تاکید بر استفاده شهروندان از تجهیزات تفریحی دارای مجوز استاندارد، ادامه‌داد: بهره‌برداران تجهیزات تفریحی موظفند تصویر مجوز بهره‌برداری استاندارد را در مجاورت تجهیز خود و در معرض دید استفاده‌کنندگان قرار دهند. همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تجهیز تفریحی بدون مجوز، مراتب را به سامانه گویا ۱۵۱۷ گزارش دهند.

از ابتدای سال تاکنون، بیش از پنج‌هزار مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی استان تهران انجام شده است که در نتیجه آن ۲۶۰ تجهیز پلمب شده‌است. همچنین با تلاش کارشناسان این اداره‌کل چهار هزار و ۶۰۰ تجهیز، مجوز بهره‌برداری معتبر از این اداره‌کل اخذ کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما