آماده‌باش تیم‌های عملیات صنعت آب و برق برای مواجهه با سیلاب‌های احتمالی

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۴:۴۳:۳۵
کد خبر: ۱۴۵۲۶۹۵
آماده‌باش تیم‌های عملیات صنعت آب و برق برای مواجهه با سیلاب‌های احتمالی
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: با اعلام پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی طی دو روز آینده و احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در برخی از مناطق کشور، تمامی تیم‌های عملیات صنعت آب و برق برای مواجهه با این پدیده طبیعی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از وزارت نیرو ، سید اعتضاد مقیمی روز شنبه از پیش‌بینی تمهیدات لازم در شرکت‌های آب و برق سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به هموطنان در پی تغییرات جوی، احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در برخی از مناطق کشور خبر داد.

وی با اشاره به تشدید بارندگی‌ها در برخی از استان‌های کشور طی دو روز آینده (ششم و هفتم فروردین) افزود: در پی پیش‌بینی‌های هواشناسی، همه تیم‌‎ها و نیروهای عملیاتی صنعت آب و برق در سراسر کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و در صورت نیاز برای رفع مشکلات احتمالی و خدمت‌رسانی به هموطنان، به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو یادآور شد: طی تغییرات آب و هوایی روزهای گذشته و وزش باد شدید، شاهد قطعی گذران شبکه‌های برق برخی از مناطق کشور بودیم که با حضور تیم‌های عملیاتی، اختلال پیش‌آمده سریعا برطرف و شبکه برق به حالت پایدار درآمد.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه (ششم و هفتم فروردین) موجب رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک خواهد شد؛ این سازمان در برخی استانها هشدار سطح نارنجی صادر کرده و از هموطنان خواسته است که از اتراق و تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز