یادداشت / وحید ونایی

دروغ عجیب محسن هاشمی رفسنجانی!

۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - ۱۱:۴۳:۱۲
کد خبر: ۱۴۵۸۵۶۷
دروغ عجیب محسن هاشمی رفسنجانی!
متاسفانه رسانه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب و شخصیت‌ها و مدیران دولت سابق که در دولت آنها بالاترین میزان گران شدن دلار در دو دهه اخیر به وقوع پیوسته است، برای تخریب دولت حاضرند خود را بی‌سواد نشان بدهند ولی به دروغگویی و تحریف واقعیت در زمینه قیمت دلار ادامه دهند!

به گزارش خبرگزاری برنا، وحید ونایی فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت: محسن هاشمی رفسنجانی طی یادداشتی در یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب با اشاره به قیمت دلار نوشته است که میزان کاهش ارزش پول ملی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم کمتر از میزان کاهش آن در این دو سال است!

هنوز مشخص نیست محسن هاشمی رفسنجانی با چه هدفی و در چه شرایطی و چه حالتی این ادعا را مطرح کرده است اما مقایسه واقعیت ارزش پول ملی در دوره مورد ادعای رفسنجانی حاکی از اشتباه محاسباتی عجیب و غیرعقلانی این چهره اصلاح‌طلب است.

دلار در دوره قاجار یک تومان و در پایان دولت روحانی 27 هزار تومان بود یعنی از دوره قاجار تا ابتدای دولت سیزدهم قیمت دلار 27 هزار برابر شده است‌.

در دو سال گذشته و در دولت سیزدهم نیز دلار از 27 هزار تومان به 50 هزار تومان رسیده و کمتر از 2 برابر افزایش قیمت داشته است.

در حالیکه حتی یک فرد کاملاً بی‌سواد صرفاً با مشاهده دو عدد 27000 و 2 متوجه می‌شود که کدام یک کمتر و کدام بیشتر است، اصرار چهره‌های اصلاح‌طلب ازجمله محسن هاشمی رفسنجانی به نمایش بی‌سوادی و همچنین تحریف واقعیت و دروغگویی در زمینه قیمت دلار تعجب‌برانگیز و غیرقابل باور است!

چندی پیش هم حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق با فراموش کردن میزان افزایش 8 برابری قیمت دلار در 8 سال دولتش گفته بود مطرح شدن اسم عباس عراقچی قیمت دلار را 2 هزار تومان کاهش داد و اگر اسم ظریف مطرح می‌شد، 5 هزار تومان از قیمت دلار کم می‌شد. این در حالی است که در دولت روحانی که نام این افراد به صورت شبانه‌روزی و مستمر و بی‌وقفه در تمام رسانه‌های داخلی و خارجی و فضای مجازی مطرح می‌شد، قیمت دلار از 3500 تومان به 27 هزار تومان رسید و حدود 8 برابر شد که بخش عمده این افزایش قیمت نیز در دوران پس از برجام رخ داد!

رسانه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب و شخصیت‌ها و مدیران دولت سابق که در دولت آنها بالاترین میزان گران شدن دلار در دو دهه اخیر به وقوع پیوسته است، برای تخریب دولت حاضرند خود را بی‌سواد نشان بدهند ولی به دروغگویی و تحریف واقعیت در زمینه قیمت دلار ادامه دهند!

نام این کار اصلاح‌طلبان و مدیران دولت سابق را آلزایمر یا بی‌سوادی یا ناجوانمردی و بی‌انصافی و یا هر اسم و صفت دیگری بگذاریم، یک معنا بیشتر ندارد! اینکه این افراد با این حجم از دروغگویی و ادعاهای غیرواقعی رسماً دارند به شعور ملت ایران توهین می‌کنند!

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز