ثبت ۱۴۰۰ قرارداد اجاره در سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ۱۲:۳۴:۴۶
کد خبر: ۱۴۷۷۴۰۳
ثبت ۱۴۰۰ قرارداد اجاره در سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی 10 روز اخیر و تا این لحظه حدود 1400 قرارداد اجاره در سامانه ثبت شده است. این سامانه 24 ساعته است و سامانه کد رهگیری بنگاه های املاک همزمان نیز فعال است.

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی عباسی معاون وزیر راه و شهرسازی، در مراسم رونمایی از سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن، اظهار کرد: تا امروز چنین سامانه ای نداشته ایم، در فاز اول این سامانه بحث اجاره مسکن را داریم. در ادامه با تکمیل سامانه، وارد قراردادهای خرید و فروش ساخت و ساز و... می شویم.

وی ادامه داد: افراد از طریق درگاه خدمات دولت هوشمند وارد سامانه می شوند و ابتدا موجر اطلاعات ملک را ثبت می کند. در ادامه مستأجر وارد سامانه می شود. بعد از این مرحله موجر و مستاجر  قرارداد را امضا می کنند و هر کدام از اینها نیز یک نفر را به عنوان شاهد معرفی می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از این مرحله کد رهگیری رسمی صادر می شود. این قراردادها قابل استعلام گیری از سوی هر کدام از دو طرف قرارداد است.

عباسی با اشاره به راه اندازی آزمایشی سامانه یادآور شد:این سامانه از ابتدای اردیبهشت  امسال  به صورت آزمایی راه اندازی شد. طی 10 روز اخیر و تا این لحظه حدود 1400 قرارداد اجاره در سامانه ثبت شده است. این سامانه 24 ساعته است و سامانه کد رهگیری بنگاه های املاک همزمان نیز فعال است.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند ثبت قرارداد با استفاده رمز یکبار مصرف انجام می شود، اظهار کرد:تا قبل از رونمایی از این سامانه، صدور کد رهگیری از سوی مشاوران املاک رایگان نبود که با راه اندازی این سامانه کد رهگیری بنگاه های املاک نیز رایگان شده است!

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طی 10 روز اخیر حدود 50 هزار نفر به سامانه مراجعه کرده اند گفت:  تا این لحظه حدود 5000 قرارداد ایجاد شده و برای 1366 تا این لحظه قرارداد کد رهگیری صادر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز