رییس میز کشورهای صنعتی جدید و نوظهور سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد؛

رشد ۳۰ درصدی صادرات به کره جنوبی

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۵:۰۴:۰۹
کد خبر: ۶۶۳۰۹۶
رشد ۳۰ درصدی صادرات به کره جنوبی
رییس میز کشورهای صنعتی جدید و نوظهور سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کشور کره جنوبی چهارمین مقصد صادراتی و سومین شریک وارداتی کشورمان بوده و در 9 ماهه سال جاری 3031 میلیون دلار صادرات به این کشور انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران،  «منصوره زوارئیان»، رییس میز کشورهای صنعتی جدید و نوظهور سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: کشور کرده جنوبی، یکی از تامین کنندگان اصلی قطعات صنعتی ، مجتمع های پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی و زیر ساختی و همچنین  یکی از تامین کنندگان قطعات یدکی و مجموعه های اصلی خودرو بوده  و از خریداران اصلی نفت خام و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی کشورمان محسوب می شود در نتیجه روابط تجاری کشورمان با کره جنوبی  از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان این که در9 ماهه سال جاری 3031 میلیون دلار صادرات به این کشور داشته ایم ادامه داد: مجموع واردات از این کشور  2418 میلیون دلار بوده است.

زوارئیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که صادرات به این کشور در این مدت از نظر ارزشی30 درصد و از نظر وزنی36درصد رشد داشته است اذعان کرد: بیشترین میزان رشد صادرات مربوط به صادرات فورآلدئید، کوپلیمرهای آکریلونیتریل- بوتادین-استیرن، سنگ گچ، اسلاک واکس، سیمان سفید، کف پوش ها و خرما است. به گفته وی، واردات از این کشور از لحاظ ارزش 4 درصد  و به لحاظ وزنی با 13 درصد کاهش روبرو بوده است.

رییس میز کشورهای صنعتی جدید و نوظهور سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این که حجم تجارت بین دو کشور در  9 ماه یاد شده 5449 میلیون دلار بوده است خاطرنشان کرد:  اطلاع رسانی ضعیف از ظرفیتها و واقعیت های اقتصادی ایران در کره جنوبی، مشکلات مرتبط با سیستم های حمل و نقلی ، نبود رایزن بازرگانی ایران در این کشور و نیز کمبود مزیت کالاهای ایرانی به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده کالا در ایران و نرخ پایین تعرفه کره جنوبی برای سایر کشورهای عضو WTO از مهمترین موانع پیش رو برای توسعه صادرات کشورمان به این کشور محسوب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز