انواع دستگاه شارژر باتری + قیمت

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۰:۲۳:۰۷
کد خبر: ۹۳۹۱۱۳
انواع دستگاه شارژر باتری + قیمت
زمانی که بشر توانست آب را به برق تبدیل کند اهمیت حضور منابع انرژی در زندگی انسان خود را نشان داد. پس از آن بود که همواره بشر در حال خلق وسایل الکترونیکی جدیدی بود که با استفاده از نیروی برق به فعالیت خود ادامه می دادند. اما تمام وسایل نمی توانستند به برق شهری متصل باشد و کار کنند چرا که بسیاری از وسایل باید به صورت آزادانه و بدون سیم فعالیت می کردند مانند ریموت کنترل ها، گوشی های موبایل، بیسیم ها و غیره.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برای حل این مشکل بشر توانست تا پیل های خشک یا همان باتری ها را خلق کند. با استفاده از باتری، دستگاه ها می توانستند بدون اتصال از طریق سیم به برق شهری کار کنند.

این امر موجب تحولی عظیم در صنعت تکنولوژی شد و هر روزه وسایل جدیدی در این زمینه تولید میشد که میتوانستند برای ادامه فعالیت خود از باتری استفاده کنند.

اما در ان روزگار باتری ها شکل های مختلفی نداشتند و همگی در یک اندازه به تولید میرسیدند. استانداری برای ابعاد و ظرفیت باتری ها نبود و به همین دلیل دستگاه ها کمی با مشکل باتری روبرو می شدند چرا که برای بعضی از دستگاه ها نمیشد از باتری های بزرگ استفاده کرد.

در همین حین سازمان ملی استاندارد امریکا دست به اقدام جالبی زد و برای باتری ها ابعادی استاندارد تعیین کرد. از ان پس تمام شرکت های تولید باتری باید از این ابعاد پیروی میکردند.

این باتری ها به صورت AAAA، AAA، AA، C، D دسته بندی شدند که در ایران با نام های باتری قلمی، باتری نیم قلمی و کتابی و... شناخته میشوند.

باتری های تولیدی برای کاربری های مختلف و با جنس های متفاوت به تولید میرسیدند که همین امر موجب طول عمر و ظرفیت متفاوت برای هر کدام میشد.

به عنوان مثال باتری نوع Dاغلب در چراغ قوه های بزرگ و بیشتر به سفارش کشور امریکا ساخته میشود.

با پیشرفت تکنولوژی بشر توانست تا باتری های قابل شارژ نیز تولید کند بنابراین باتری ها اکنون به دو دسته ی قابل شارژ و غیرقابل شارژ تقسیم میشوند.تفاوت عمده ی این باتری ها در جنس و تکنولوژی سازنده ی ان ها است.

در باتری های قابل شارژ دو قسمت خشک از دو جنس متفاوت وجود دارد که جریان درون باتری را ایجاد میکند و قطب های مختلف بیرونی باتری این جریان را به دستگاهی که باتری درون ان قرار دارد میدهد. پس از ان که الکترون های موجود در این دو پیل به پایان می رسید عمر باتری نیز تمام میشد.

اما در باتری های قابل شارژ همانطور که از نام ان ها بر می اید به گونه ای طراحی شده اند که پس از اتمام جریان درونی میتوان به وسیله ی برق شهری ان ها را دوباره شارژ کرد و برای استفاده ی بعدی نگه داشت.

مسلما حضور این باتری ها و فعالیت متوالی ان ها به حضور دستگاه های شارژ و یا شارژر باتری نیازمند بود لذا شارژر باتری نیز وارد بازار تکنولوژی شد.

باتری های شارژی در ابعاد و شکل های مختلف متناسب با دستگاه مورد نظر به تولید میرسند. اگر به باتری گوشی ها نگاه کنید میبینید که هر مدل باتری منحصر به فرد خود را دارد.

اما بسیاری از دستگاه ها هستند که از باتری قلمی و یا باتری نیم قلمی استفاده می کنند مانند بسیاری از اسباب بازی ها (که به دلیل پر مصرف بودن ان ها بهتر است از باتری شارژی استفاده کنید چرا که در دراز مدت صرفه اقتصادی بیشتری دارد.).

حال با توجه به دستگاه مورد استفاده و باتری مربوطه شارژرهای مختلفی نیز وجود دارند. در مورد گوشی های هوشمند که هر گوشی در زمان خرید، شارژر خود را نیز به همراه دارد.

در خصوص سایر باتری ها که اغلب در بیشتر دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند باید شارژر باتری خریداری کنید.

شارژر باتری به دو دسته ی هوشمند و غیر هوشمند تقسیم می شود. شارژر هوشمند به این صورت است که میتوان باتری های مختلف را به ان متصل کرد و نگران تداخل شارژ باتری ها نبود.

هم چنین زمانی که باتری کاملا شارژ شود دستگاه به صورت هوشمند جریان شارژ را قطع می کند این امر به افزایش طول عمر باتری بسیار کمک می کند.

در شارژر باتری غیرهوشمند باید باتری های هم شکل را درون شارژر قرار داد در غیر اینصورت روند شارژ باتری ها دچار تداخل می شود.

هم چنین این شارژرها زمانی که باتری کاملا شارژ میشود روند شارژ را ادامه میدهند و این امر موجب کاهش عمر مفید باتری می شود.

برای جلوگیری از این اتفاق باید زمان شارژباتری را محاسبه کنید و خود در زمان درست باتری را از دستگاه جدا کنید.

در ادامه سه مدل شارژر باتری را به شما معرفی می کنیم:

شارژر 2 حالته (6-12 ولت) 4 آمپر: این شارژر غیرهوشمند است و برای باتری های خشک با ولتاژ 6 یا 12 مورد استفاده قرار می گیرد.

شارژر 4 تایی (باتری قلمی، نیم قلمی، کتابی) مدل CFL 400: قابل استفاده برای انواع باتری مانند AA/AAA/9V/Ni-MH/Ni-Cd :Input100-240V AC 50/60Hz:Output.. . دارای پورت یو اس بی. قیمت 75000 تومان

شارژر یونیورسال (قلمی، نیم قلمی، کتابی، متوسط، بزرگ):قابلیت شارژ همزمان 4 باتری نیم قلمی ، قلمی ، متوسط C ، بزرگ D و یا 2 باتری کتابی همراه با کابل بلند. قیمت 175000 تومان.

دقت کنید که قرار دادن برخی از باتری ها در کنار سایر باتری ها موجب نشتی در باتری شده که بسیار خطرناک است. مثلا به هیچ عنوان نباید باتری الکالاین شارژی را با سایر باتری ها در یک دستگاه قرار داد چرا که موجب نشتی باتری الکالاین می شوند و اگر به پوست برخورد کند موجب بروز حساسیت های پوستی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز