انواع سایز لوله کاروگیت

۱۴۰۰/۱۱/۱۲ - ۱۴:۲۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۳۲۹۹
انواع سایز لوله کاروگیت
لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی یا همان لوله کاروگیت دارای شکل خاص و جالب توجهی است. بطوریکه بدنه خارجی این لوله های سیاه رنگ، دارای شیارهای موجدار منظمی است. اما سطح داخلی این لوله ها کاملاَ صاف و صیقلی است.

به گزارش برنا، نام لوله کاروگیت به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات حوزه آب و فاضلاب بر سر زبان ها قرار دارد. این محصولات از جنس پلی اتیلن بوده و به همین واسطه دارای تمامی مزایای جذاب لوله پلی اتیلن است. اما هیچ فکر کرده اید که لوله کاروگیت مگر دارای چه مزایایی است که تا این حد دارای محبوبیت باشد؟!. برای پاسخ به این سوال، باید ابتدا بررسی کنیم که از یک لوله صنعتی چه انتظارهایی وجود دارد. استحکام ویژه؟ تحمل فشار؟ تنوع در تیپ، سایز و اندازه؟ طول عمر بالا؟! مقاومت استاتیکی و مکانیکی؟ ضریب زبری پایین؟! انعطاف؟

جالب است بدانید که لوله کاروگیت بصورت همزمان دارای تمامی ویژگیهای عنوان شده می باشد!!. بلــــــــــه... بنابراین مشخص است که خرید لوله کاروگیت در دستور کار و اولویت برنامه های هر کارفرمایی وجود داشته باشد. قابلیت بکارگیری های گسترده، یکی دیگر از مهمترین دلایل محبوبیت این لوله های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی است. بطوریکه چه درساخت سپتیک تانک، چربی گیر، مخزن و منهول پلی اتیلن و چه در مصارف کشاورزی، راهسازی، آبرسانی و انتقال فاضلاب، انواع سایز لوله کاروگیت فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. پس پیشنهاد میکنیم برای شناخت تمامی ویژگیهای این تجهیزات، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.  

شکل ظاهری لوله کاروگیت

لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی یا همان لوله کاروگیت دارای شکل خاص و جالب توجهی است. بطوریکه بدنه خارجی این لوله های سیاه رنگ، دارای شیارهای موجدار منظمی است. اما سطح داخلی این لوله ها کاملاَ صاف و صیقلی است و در رنگهای مختلفی نظیر: زرد، نارنجی، قرمز، آبی کمرنگ و سبز تولید میگردد. البته متفاوت بودن رنگ سطح داخلی لوله کاروگیت بی دلیل نیست. بلکه علاوه بر متمایزسازی ظاهری، در آزمونهای نشتی آّب و ویدیومتری نیز کار مهندسین را آسانتر میکند.

لوله کاروگیت

موارد کاربرد لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلاب

با نگاه به مزایای پرتعداد و جذاب لوله کاروگیت، کاملاَ قابل حدس است که کاربردهای این تجهیزات نیز بسیار گسترده باشد. تقریباَ میتوان گفت که انواع لوله کاروگیت، همواره یک پای تمامی پروژه های عمرانی، فاضلابی و صنعتی است. به همین منظور به تشریح برخی از کاربردهای این تجهیزات می‌پردازیم:

  • لوله های مورد استفاده در باغداری، اراضی کشاورزی و سیستم های آبیاری قطره ای
  • محافظت از شیرآلات صنعتی و تنظیم سیستم های آبیاری
  • کاور و پوشش انواع کابلهای زیرزمینی برق و مخابرات و فیبر نوری
  • جمع آوری آبهای سطحی
  • انتقال آب در پروژه های آبرسانی. (بسته به دبی و حجم آب، از سایزهای مختلف لوله کاروگیت استفاده میشود.)
  • جمع آوری، دفع و هدایت جریانات فاضلاب
  • استفاده در احداث پلها و روگذرها (هدایت ثقلی آبهای زیرسطحی)
  • انتقال آب روخانه های کوچک و بزرگ به گونه ثقلی
  • استفاده در کانیوهای شهری
  • استفاده در تولید انواع مخزن نگهداری مواد شیمیایی و مخزن ضداسید
  • بهره گیری از لوله کاروگیت در انواع پروژه های ساختمانی و طراحی لنداسکیپ
  • ساخت منهول پلی اتیلن، طراحی هندهول، سپتیک تانک پلی اتیلن و چربی گیر
  • سیستم های تقسیم سازی جریان های انتقال آب
  • طراحی و ساخت شوتینگ

ویژگیهای لوله کاروگیت

مزایای انواع لوله کاروگیت فاضلاب بینهایت گسترده است. به عبارتی هــــــــــــــر ویژگی خاص و جالب توجهی که بایستی یک لوله صنعتی داشته باشد، در ماهیت لوله‌های کاروگیت میتوان مشاهده نمود. از جمله این مزایای گسترده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماندگاری زیاد: طول عمر این لوله ها تا بیش از نیم قرن نیز می باشد. (گاهاَ حتی تا صد سال!)
  • مستحکم بودن: مقاومت ضربه ای لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی بسیار قابل توجه است. همچنین هیچگاه نشتی و ترک در این لوله‌ها رخ نمیدهد.
  • قیمت لوله کاروگیت: قیمت این لوله ها بسیار ویژه است. بخصوص اینکه میتوانید بسته به نیازتان، با انتخاب سایزها و فشارهای کمتر در هزینه های پروژه صرفه جویی نمایید.
  • وزن کم: سبک بودن این لوله موجب سهولت و افزایش سرعت در نصب و حمل و نقل آنها شده است.
  • ایستادگی شیمیایی: لوله کاروگیت به هیچ عنوان با هیچ ماده ای واکنش نمیدهد. همچنین در برابر سیالات خورنده اسیدی و شیمیایی، عملکردی مثال زدنی دارد.
  • امکان بازیافت: جنس خاص پلیمری لوله کاروگیت موجب شده است تا قابلیت بازیافت آن وجود داشته باشد. بنابراین برای طبیعت هیچگونه مخاطراتی در پی ندارد. همچنین این تجهیزات فاسد نمیشوند و هیچگونه رسوبی در آنها تشکیل نمی گردد.
  • سرعت تولید بالا: فارغ از آزمون های متعدد کیفی، سرعت ساخت این تجهیزات بسیار بالاست.
  • مقاومت دمایی: انواع لوله کاروگیت در شرایط اقلیمی متنوع ایران، عملکردی عالی و یکنواخت دارد. همچنین در مقابل تغییرات ناگهانی مثبت و منفی دمایی نیز بسیار مقاوم می باشند.

لوله کاروگیت

مشخصات فنی - مکانیکی لوله کاروگیت

در ادامه‌ی تشریح مزایای انواع لوله کاروگیت، میتوان به برخی دیگر از ویژگیها و مشخصات مکانیکی این لوله‌ها اشاره نمود:

  • ضریب زبری پایین: بواسطه‌ی صاف و صیقلی بودن سطح داخلی این لوله ها، مواد جامد جریانات فاضلابی همواره به راحتی به مسیر خود ادامه میدهند. بدون اینکه در این تجهیزات گیر کنند!
  • تنوع سایز: انواع سایز لوله کاروگیت برای مصارف مختلف تولید میشود. (دهانه هایی با قطر از 11 تا 350 سانتیمتر)
  • عدم شکست در برابر تکانه: لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی در مقابل تکانه های شدیدی نظیر: زمین لرزه، رانش، سیل و... عملکردی عالی دارد.
  • تحمل فشار لوله کاروگیت: تحمل فشار این لوله ها هم وضعیتی عالی دارد. به همین خاطر مناسب برای انواع نصب دفنی میباشد.
  • نصب راحت: نصب دفنی این لوله ها در عمقهای زیاد هم راحت خواهد بود.
  • اتصالات: لوله های پلی اتیلن دوجداره بلحاظ اتصالاتی، هماهنگی عالی با اتصالات پلیمری و فلزی دارد.
  • انعطاف عالی: این لوله ها دارای انعطاف پذیری فوق العاده ای می باشند. چرا که اساس شکل گیریشان بر مبنای استفاده از متریال شدیداَ منعطف پلی اتیلن است.

تحمل فشار لوله کاروگیت

لوله های کاروگیت عمدتاَ در شاخه های 6 الی 12 متری و تحت 3 فشار 8، 16 و 31.5 بار (کیلونیوتن) تولید میشوند. البته در موارد خاص، لوله پلی اتیلن دوجداره با تحمل فشار 64 بار نیز تولید میگردد. البته چند عامل مهم نظیر: «نوع  و تراکم خاک»، «میزان ترافیک روی گودال» و «میزان فشار خاک بر روی لوله» نیز بر میزان فشارهای وارده بر لوله موثر میباشد.

اتصال انواع لوله پلی اتیلن دوجداره

برای متصل سازی لوله های کاروگیت و پلی اتیلنی به یکدیگر، از انواع اتصالات بهره گرفته میشود. به همین منظور به بررسی اجمالی برخی از مهمترین اتصالات لوله های کاروگیتی خواهیم پرداخت:

  1. اتصالات واشر و کوپلر: بدون شک پرمزایاترین نوع اتصالات است. چرا که دارای نصب پرسرعت و راحتی بوده و مقاومتی عالی در برابر ضربه، فشار و خراش و سایش دارد. غالباَ این تجهیزات به شکل نری و مادگی اجرا میگردد. همچنین برای انواع لایه های زمینی خشک و خیس (تر) مناسب است. باتوجه به این مزایای گسترده، انواع اتصالات واشر و کوپلر در اندازه های مختلفی تولید میشود.
  2. اتصال با جوشکاری: بسیار مستحکم و البته دارای هزینه اجرت و مواد اولیه می باشد. غالباَ دو نوع جوش الکتروفیوژن و پلی اتیلنی برای اتصال لوله کاروگیت و لوله پلی اتیلن مورد نظر مجریان پروژه است.
  3. اتصال کمربندی: با استفاده از واشر و کمربند اجرا میشود و برای لوله های با قطر دهانه زیاد کاربرئهای گسترده ای دارد.
  4. کوپلر دارای موفه: در این نوع اتصالات واشر و کوپلر کمتری مورد استفاده قرار میگیرد. فلذا بدلیل قیمت کمتر، مورد نظر بسیاری از کارفرمایان برای سفارشهای حجیم می باشد.

انوع سایز لوله کارگیت

هریک از سایزهای لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی دارای کاربردهای منحصر به فرد خود است:

  • انتقال آب و شبکه های فاضلاب: لوله کاروگیت سایز 1200 تا 3500 میلیمتر
  • ساخت سپتیک تانک: لوله های با قطر داخلی سایز 800 تا 3500 میلیمتر
  • طراحی منهول و هندهول: از سایز 500 تا 700 برای هندهول. و برای تولید منهول از لوله کاروگیت 600 تا 3000 میلیمتر
  • پوشش کابلهای برق و مخابرات: از سایز 125 میلیمتر تا 450 - 500 میلیمتر
  • لوله های آبیاری قطره ای کشاورزی: از سایز 110 لوله کاروگیت الی قطرهای دهانه 250 میلیمتر
  • جمع آوری آبهای سطحی: لوله پلی اتیلن دوجداره با قطر دهانه 500 تا 2000 میلی‌متر

قیمت لوله کاروگیت

قیمت لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی یا لوله کاروگیت، بطورکلی از متری 15هزار تومان شروع میشود. در سایزهای با دهانه و قطر بالا نیز این قیمت ها تا متری 2 میلیون تومان نیز افزایش می یابد. مجموعاَ پارامترهایی نظیر: میزان عمق پذیری برای نصب دفنی، میزان تحمل فشار، سایز لوله، متراژ و وزن شاخه های کاروگیت، مدل استفاده و کاربری، نوع گرید مواد اولیه و... بر تعیین نهایی قیمت لوله کاروگیت تأثیرگذار خواهد بود.

البته باید گفت که با توجه به ارزان بودن مواد پلیمری و کارایی و ویژگیهای گسترده این لوله ها، قیمت این تجهیزات واقعا عالی و مقرون بصرفه می باشد. علی الخصوص در طی زمان و باتوجه به عدم نیاز به تعمیرات و مراقبت های جانبی پیاپی.

پایپ ایران؛ بزرگترین تولید کننده لوله کاروگیت فاضلاب

مجموعه پایپ ایران با تجربه بیش از دو دهه تولید مستمر و قدرتمند در سطح اول ایران، همواره به عنوان انتخاب اول بسیاری از کارفرمایان و صنعتگران موفق ایران زمین بوده است. شرکت پایپ ایران همواره سعی داشته است که تمامی نیازهای تجهیزات لوله ای و دیگر دستگاه های صنعتی متکی به لوله های پلیمری را در زیرمجموعه تولیدات خود قرار دهد.

بطوریکه امروزه این افتخار وجود دارد که انواع لوله کاروگیت، اسپیرال کاروگیت، لوله‌های انتقال فاضلاب، پایپ های گازرسانی و انتقال آب، لوله پلی اتیلن و انواع اتصالات آنها توسط مهندسین صنعتی مجموعه پایپ ایران طراحی و تولید میشود. آن هم با بالاترین کیفیت، بهترین قیمت و بیشترین میزان کارآمدی. همچنین انواع دستگاه ها و مخازنی همچون: مخزن اسید، مخزن فایبرگلاس، مخزن پلی اتیلن، سپتیک تانک پلی اتیلن، منهول (آدم رو) و... نیز توسط این شرکت تولید میگردد.  

پیشنهاد میشود جهت دریافت اطلاعات لازم برای قیمتگذاری و خرید لوله کاروگیت، لوله پلی اتیلن و دیگر محصولات این شرکت، با کارشناسان و مشاوران برجسته مجموعه پایپ ایران تماس حاصل نمایید.

تلفن های تماس: 02166483199 – 02188565085 - 09128405915

دفتر مرکزی: تهران، سعادت آباد، صرافهای جنوبی، نبش خیابان هجدهم، برج صرافان، طبقه ۱۱

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز