آموزش سرویس و تعمیر کولر گازی

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۳:۲۰:۳۷
کد خبر: ۹۸۸۸۷۳
آموزش سرویس و تعمیر کولر گازی
کم کم فصل گرما نزدیک می‌شود و وقت راه اندازی و روشن کردن کولر گازی است. ممکن است هنگامی که با مشکلی در کولر گازی مواجه می‌شویم، دست به جستجو برای آموزش تعمیر کولر گازی می‌شویم. یا اینکه برای راه اندازی کولر گازی، دوست داریم یک مطلب یا ویدئوی آموزش سرویس کولر گازی مشاهده کنیم و دست به آچار شویم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، همانند سایر کارها، سرویس و عیب یابی کولر گازی دانش، تجربه و تخصص می‌خواهد. اگر دوست دارید به مطالب آموزش تعمیر کولر گازی و مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی به وجود آید علاقه دارید، در ادامه این متن با ما همراه باشید.

آموزش تعمیر کولر گازی چگونه است؟

آموزش تعمیر کولر گازی (khedmatazma.com/subservice/air-conditioner-repair) ﺷﺎﻣﻞ یادگیری عملکرد قطعات کولر گازی، تست و ﺣﺬﻑ ﻣﺸﻜﻼﺕ احتمالی ﺗﺎ رسیدن ﺑﻪ ﻣﺸﻜﻞ اصلی است. همیشه از دیدگاه تئوری نمی‌توان ﺟﻮﺍﺏ مشخصی ﺑﺮﺍی عیب یابی کولر گازی و اسپلیت پیدا ﻛﺮﺩ. بنابراین تجربه افراد و مشاهدات فنی، ﺑﺨﺶ مهمی ﺍﺯ روند عیب یابی مشکلات را تشکیل می‌دهد.

آیا سرویس کولر گازی کاری است که بتوانیم خودمان انجام دهیم؟

بعضی افراد که دست به آچار و فنی هستند، می‌توانند با مطالعه آموزش سرویس کولر گازی خودشان کولر را سرویس و راه اندازی کنند؛ اما در صورتی که مهارت کارهای فنی را ندارید، بهتر است شارژ کولر، شستشوی کولر و هر آنچه تحت عنوان سرویس کولر گازی (khedmatazma.com/subservice/air-conditioner-services) است را به یک متخصص بسپارید.

هنگام آموزش تعمیرات کولر گازی، از این مشکلات متداول در کولر گازی آگاه باشید:

هنگام یادگیری آموزش، بیشترین مشکلاتی ممکن است برای کولر گازی به وجود آید، موارد زیر است:

  • کم شدن پرتاب باد
  • مشکل اورلود کولر گازی
  • کولر باد گرم می‌زند
  • خاموش شدن کولر
  • کولرگازی صدا می‌دهد
  • اسپیلت لرزش دارد
  • اسپیلت روشن نمی‌شود
  • ریموت کولر گازی کار نمی‌کند
  • کمپرسور به طور منظم خاموش و روشن می‌شود
  • هنگامی که اسپلیت روشن می‌شود، فیوز می‌پرد

علت کم شدن پرتاب باد اسپلیت؛ و نحوه عیب یابی آن

مهم‌ترین مشکل پرتاب باد کولر گازی مربوط به موتور فن آن است. برای بررسی علت کم شدن پرتاب باد، باید ببینید خازن فن موتور را می‌توان تعمیر کرد یا خیر؛ اما دقت کنید که اگر سیم‌پیچی موتور مشکل داشته باشد، تعمیر اسپلیت تخصصی می‌شود. خازن در موتور کولر گازی، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. پس هنگام نصب و یا تعویض آن دقت کنید تا دچار دردسرهای بعدی نشوید.

جالب است بدانید یکی دیگر از علت‌های کم شدن پرتاب باد کولر گازی این است که در انجام سرویس کولر گازی، اشتباهی رخ داده است یا اینکه اصلا سرویس اسپلیت را انجام نداده‌اید.

علت خنک نکردن اسپیلت و عیب یابی

یکی از اصلی‌ترین علت‌های خنک نبودن باد کولر گازی این است که ظرفیت کولر گازی نسبت به محیط کم است. پس اگر ظرفیت کولر گازی باتوجه به مساحت مکان تعیین نشود، مشکل خنک نکردن کولر گازی را تجربه خواهید کرد.

سایر علت‌های خنک نکردن کولر گازی عبارتند از:

  • بالا بودن عمر کولر گازی
  • سرویس نشدن کولر گازی
  • بالا بودن دمای محیط (در روزهای اوج گرما)
  • بالا رفتن فعالیت و تعداد نفراتی که در یک محیط کار می‌کنند

آموزش شارژ گاز کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی یکی از مواردی است که هنگام آموزش سرویس کولر گازی باید به آن دقت داشته باشید. در شارژ گاز کولر گازی تعیین کنید چه میزان گاز برای پر کردن مخزن کولر گازی نیاز است. به همین منظور قبل از پر نمودن مخزن، ابتدا باید تما‌می ‌گاز مخزن را خالی کنید، سپس مخزن را پر کنید.

پس از خالی کردن مخزن، باید سیستم را به طور کامل از نظر هوادهی وکیوم کنید و نشتی آن را بررسی کنید تا از نشتی گاز مخزن جلوگیری شود. سپس برای تعیین مقدار لازم گاز برای پرکردن مخزن کولر گازی ‌می‌توان از برچسب اطلاعات فنی روی کولر استفاده کنید. این برچسب تنها برای طول 5 متر لوله نصب قابل استفاده است. اگر مقدار لوله اتصال بیش از ۵ متر باشد، باید به ازای هر 1 متر ۲۰ گرم گاز  بیش از مقدار گاز ثبت شده در برچسب فنی برای شارژ کپسول استفاده کرد.

آموزش شستشو و تمیز کردن کولر گازی

کولر گازی در طول استفاده، آلودگی، قارچ، میکروب یا بو را به درون خود جذب می‌کند. علاوه بر بهبود عملکرد کولر، شستشوی کولر گازی به هدف زدودن آلودگی‌ها، دوده، میکروب و ویروس‌ها انجام می‌شود. جالب است بدانید یکی از علت‌های خرابی کمپرسور مربوط به کثیفی کندانسور است.

 برای شستشوی کولر گازی و اسپلیت مراحل زیر را طی کنید:

  • شستشوی فیلترها
  • تمیز کردن فن کوئل
  • تمیز کردن کویل‌های کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی

برای تمامی موارد فوق از یک اسپری تمیز کننده استفاده کنید. برای فیلتر کولر گازی آن را با مایع و آب بشویید و یا در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

اپلیکیشن خدمت از ما، چه خدماتی در زمینه تعمیر کولر گازی و سرویس کولر گازی دارد؟

در صورتی که فکر می‌کنید با آموزش تعمیر کولر گازی یا سرویس کولر گازی، از عهده عیب یابی کولر گازی برنمی‌آیید، پیشنهاد می‌کنیم سرویس و تعمیر کولر گازی را به بهترین متخصصین کولر گازی بسپارید. «خدمت از ما» محل معتبری است که می‌توانید در به رایگان به متخصصین تعمیر و سرویس کولر گازی دسترسی داشته باشید.

دسترسی به بهترین متخصصین با وبسایت «خدمت از ما»

خدمت از ما (khedmatazma.com)، بازار آنلاین خدمات است که به متخصصین و کاربران خود کمک می‌کند، به آسانی یکدیگر را پیدا کنند. اگر شما به دنبال افراد متخصص برای انجام کارهای خود هستید؛ یا یک متخصص یا صاحب کسب و کاری هستید که به دنبال مشتری‌های بیشتر هستید؛ خدمت از ما به شما کمک می‌کند.

برای دسترسی به متخصصین سرویس و تعمیر کولر گازی می‌توانید؛ اپلیکیشن خدمت از ما را نصب کنید (از گوگل پلی یا کافه بازار) یا به وب سایت «خدمت از ما» مراجعه کنید. پس از ثبت درخواست، بهترین متخصصین کولر گازی را مشاهده کنید و از آن‌ها به رایگان پیشنهاد قیمت دریافت کنید.

نظر شما