نجات جوان ۳۰ساله در کوهستان شمیرانات

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۳:۴۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۷۳۹۵
نجات جوان ۳۰ساله در کوهستان شمیرانات
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات گفت: با تلاش نجاتگران عملیاتی هلال احمرشمیرانات کوهنورد گیرافتاده در ارتفاعات دربند(منطقه غارپلنگ) نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛جمال شریفی سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات در گفت‌وگویی اظهار کرد: ساعت ۱۲:۰۰ ظهر امروز در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمراستان تهران مبنی بر گیر افتادن کوهنورد درصخره‌ها و مسیرهای صعب العبور منطقه دربند(غارپلنگ)بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات قوچک ویک تیم عملیاتی از هلال احمرشمیرانات فراخوان و به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور تیم‌های عملیاتی در محل حادثه به دلیل عدم داشتن نقطه ثابت، جستجو برای نجات کوهنورد گیرافتاده آغاز شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات افزود: خوشبختانه نجاتگران هلال احمر با استفاده از ست نجات کوهستان موفق شدند کوهنورد گرفتار را از خطر سقوط نجات دهند و فرد مذکور را بدون هر گونه مصدومیت از ارتفاع ۸ متری به منطقه امن و به پایین کوه انتقال دادند.

شریفی بیان کرد: به دلیل صعب العبور بودن مسیر صخره‌ها عملیات در ساعت ۱۷:۳۰ با موفقیت پایان یافت.

وی در پایان تأکید کرد: تمامی نیروهای امدادی هلال احمر شمیرانات همواره در آمادگی کامل بوده تا در صورت لزوم برای خدمت و امدادرسانی به مصدومان و افراد گرفتار در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز