دهیار قمصر:

هدف طرح جابربن حیان تربیت روحیه پرسشگری و پژوهش محوری دانش آموزان است

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۳:۳۱
کد خبر: ۸۳۵۵۹۶
هدف طرح جابربن حیان تربیت  روحیه پرسشگری و پژوهش محوری دانش آموزان است
نهمین جشنواره پروژه های علمی طرح جابربن حیان منطقه کهریزک در روستای قمصر و به میزبانی دهیاری و شورای اسلامی در سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبرعلیه السلام و روز جوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ نهمین جشنواره پروژه های علمی طرح جابربن حیان منطقه کهریزک در روستای قمصر و به میزبانی دهیاری و شورای اسلامی با حضور مسئولین بخش کهریزک ، مدیران مدارس ، دانش آموزان وطرح هایشان در سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان برگزار شد.

اسماعیل آقاخانی دهیار قمصر در حاشیه این جشنواره ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اهمیت آموزش در توسعه و پیشرفت جامعه، گفت : امسال روستای قمصر میزبان نهمین جشنواره ملی «جابربن حیان» شد.

دهیار قمصربا اشاره به اهمیت برگزاری طرح جابر بن حیان اظهار کرد: این طرح درصدد است تا دانش آموزان با روحیه پرسشگری و پژوهش محوری تربیت شوند زیرا  آن‌ها باید به‌مرور زمان با مهارت‌های مانند تفکر، حل مسئله و انجام کار علمی پژوهشی آشنایی پیدا کنند.

محمود مالمیر رئیس شورای اسلامی قمصر نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، با بیان اینکه آموزش‌وپرورش با اجرای این طرح فرصت‌های را برای دانش آموزان جهت عملی کردن آموخته‌های خود در کلاس‌های درس فراهم می نماید تصریح کرد: آموزش‌وپرورش با اجرای طرح جابر بن حیان، سعی دارد زمینه اجرای کار عملی دانش آموزان را در مدارس فراهم کرده تا از این طریق دانش آموزان با انگیزه بیشتر فعالیت علمی و عملی خود را در آینده استمرار و بتوانند در آینده طولانی‌تر، نگاهی به اشتغال خود داشته باشند.

وی با اشاره به طرح‌های ارائه شده دانش آموزان افزود: این جشنواره با حضور پرشور دانش آموزان وساخته‌های آنان در حوزه های مختلف پژوهشی و پروژه علمی و با حضور، کارشناسان اداره و داوران برگزار شد.

در این جشنواره سطح علمی وآموزشی و مهارتهای دانش آموزان تقویت می شود و دراین مرحله دانش آموزان با ساخته‌های خود برای راه یابی به مرحله استانی با یکدیگر رقابت کردند.

جشنواره پروژه های علمی طرح جابربن حیان همه ساله برای بالابردن سطح علمی، آموزشی، اجتماعی و تقویت مهارت‌های زندگی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم ابتدایی برگزار می‌شود.

 

نظر شما