استاندار :

خراسان شمالی پیشتاز اجرای پدافند غیرعامل در کشور می شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۸۲۵۸
خراسان شمالی پیشتاز اجرای پدافند غیرعامل در کشور می شود
استاندار خراسان شمالی گفت:باتوجه به ضرورت حوزه پدافند غیر عامل و تدوین طرح جامع برای این حوزه در یک برنامه زمانبندی شده یکساله ، این استان باید پیشتاز سایر استانها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد علی شجاعی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان افزود: برای اینکه خراسان شمالی در مسیر پیشتاز شدن قرار گیرد با دعوت از مسئولان متولی حوزه ملی، برگزاری نشست ها و رزمایش های مختلف و استفاده از تجارب کشورهای موفق می توانیم این مهم را تحقق ببخشیم.

وی در تعریف پدافند غیر عامل گفت : پدافند غیر عامل به معنای ایجاد زیر ساخت برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در یک جنگ احتمالی در تاسیسات غیر نظامی است.

وی با بیان اینکه حوزه پدافند غیر عامل وسیع است ، اظهار داشت: تاسیسات استراتژیک، نیروگاه ها، مراکز صنعتی، شبکه های ارتباطی و بانکی،و هر آنچه که به ذهن همگان میرسد جزو این حوزه قرار میگیرد.

شجاعی با اشاره به این که از سال ۸۲ بحث پدافند غیر عامل به صورت جدی مطرح شد، تصریح کرد: در طول این سالها هنوز پدافند غیر عامل جایگاه خود را پیدا نکرده است زیرا به سمت ایجاد زیر ساخت ها با هدف کاهش آسیب های احتمالی نرفته ایم.

وی با گلایه از اینکه در حوزه ایجاد تاسیسات مهم به شاخص های حوزه پدافند غیر عامل توجهی نمی شود ؛ خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه مبحث اجرای آیین نامه های فنی ساختمان ها در کشور فرهنگ سازی شده باید موارد اجرایی حوزه پدافند غیر عامل در مکان یابی و طراحی ساختمان ها هم عملیاتی شود.

شجاعی با بیان اینکه هنوز این ذهنیت در کشور وجود ندارد که پدافند غیر عامل می تواند ایجاد ساختمان های مهم را مکان یابی کند، افزود: بسیاری از دستگاه های اجرایی از این موضوع غفلت کرده اند و به راحتی زمینی را تصرف کرده و بدون توجه به مباحث حوزه پدافند غیر عامل اقدام به ایجاد ساختمان می کنند.

وی خواستار فرهنگ سازی و ارائه آموزش های مختلف حوزه پدافند غیر عامل برای عموم مردم شد و گفت:با ارائه آموزش با محوریت آگاه سازی و برگزاری دوره های آموزشی در شهرستانها، مردم می توانند نقش مهمی را در حوزه پدافند غیر عامل ایفا کنند.

گفتنی است برنامه های هفته پدافند غیر عامل  از  ( 5 الی 12 آبان ماه )  با شعار " مقاومت فعال ، تاب آوری حیرت انگیز ، ایران قوی "  بصورت مجازی برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز