معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

اروند رتبه نخست جذب سرمایه گذار خارجی بین مناطق آزاد کشور/۴۰ درصد سرمایه گذاری خارجی سال جاری مناطق آزاد در اروند انجام شده است

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۸:۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۱۳۱۵
اروند رتبه نخست جذب سرمایه گذار خارجی بین مناطق آزاد کشور/۴۰ درصد سرمایه گذاری خارجی سال جاری مناطق آزاد در اروند انجام شده است
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با راه کارهای اساسی، سازمان منطقه آزاد اروند رتبه اول جذب سرمایه گذار خارجی بین مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید علی موسوی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری ۵۰ میلیون دلار در قالب پروژه های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.

او گفت: به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای آمریکا و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: طبق آمارهای اعلام شده بیش از ۴۰ درصد سرمایه گذاری خارجی سال جاری مناطق آزاد کشور، در منطقه آزاد اروند جذب شده است که نشان از ایجاد زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری خارجی در این منطقه دارد.

موسوی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ارایه شده از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران در هفت ماهه امسال ۱۲۳ میلیون دلار میزان سرمایه گذار خارجی در کل مناطق آزاد جذب شد که ۵۰ میلیون دلار آن مربوط به منطقه آزاد اروند است، تصریح کرد: این آمار نشان می دهد در سال جاری بیش از ۴۰ درصد سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند جذب شده که همین امر رتبه اول را بین مناطق آزاد کشور به این منطقه اختصاص داده است.

او افزود: اکثر این سرمایه‌ گذاری ‌ها در بخش‌ های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده وامیدواریم تا پایان سال جاری نیز این روند رشد حفظ شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با اشاره به اینکه اولویت سازمان منطقه آزاد اروند جذب سرمایه گذاران خارجی و ایرانی های مستقر در خارج از کشور است، اضافه کرد: تسهیل در مجوزهای سرمایه گذاری خارجی و داخلی از دیگر اهداف منطقه آزاد اروند است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز