معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:

سیلاب روستاهای ۶ شهرستان را تهدید می کند/سدهای خوزستان زیر تراز نرمال قرار دارند

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۰۷:۵۳:۱۵
کد خبر: ۸۲۷۳۳۳
سیلاب روستاهای ۶ شهرستان را تهدید می کند/سدهای خوزستان زیر تراز نرمال قرار دارند
حمیدرضا لشکری گفت: تعدادی از روستاهای حاشیه رودخانه های دز، کارون و کرخه در 6 شهرستان، در صورت تداوم بارش ها در شرایط حساس تری ازنظر سیلاب قرار دارند.

حمیدرضا لشکری معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: آب هیچکدام از سدهای استان از تراز نرمال بیشتر نشده است.

او گفت: ورودی آب به سدهای خوزستان در حال افزایش است اما تاثیر بارندگی های بالادست حوضه های آبی استان از امروز در خوزستان مشهود می شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: در حوضه مارون و جراحی نگرانی از بابت وقوع سیلاب نیست اما گروهی در رامشیر مستقر شده اند.

لشکری اضافه کرد: در رامهرمز و سد جره نیز مشکلی وجود ندارد، با توجه به اینکه ظرفیت خالی سد جره اندک و 23 میلیون مترمکعب است، خروجی این سد به 50 مترمکعب برثانیه افزایش یافته است.

او بیان کرد: در آبادان رودخانه بهمنشیر طغیان نکرده، بلکه بالا آمدن آب در اَنهار ناشی از افزایش جریان کارون، از یک سو و وقوع"مد اکبر" بوده است که با وقوع جزر، در حال حاضر آب فروکش کرده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان توضیح داد: تعدادی از روستاهای حاشیه رودخانه های دز، کارون و کرخه در 6 شهرستان، در صورت تداوم بارش ها در شرایط حساس تری از نظر سیلاب قرار می گیرند.

لشکری ادامه داد: زاویه ها از توابع دزفول، شاوور از توابع شوش، شعیبیه از توابع شوشتر و بامدژ از توابع اهواز در حاشیه رودخانه دز؛ بخش اسماعیلیه اهواز در حاشیه کارون و روستاهای پایین دست کرخه در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه، در صورت ادامه بارش و افزایش خروجی سدها شرایط حساس تری دارند.

او اضافه کرد: در حال حاضر هیچکدام از سدهای استان به تراز نرمال خود نرسیده است، چنانکه تراز فعلی سد گتوند علیا 221 متر و تراز نرمال آن 230 متر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: ورودی کرخه در روز گذشته 961 و خروجی آن 495 مترمکعب برثانیه، ورودی سد دز یک هزار و 80 و خروجی آن 840 مترمکعب برثانیه، ورودی سد گتوند علیا(کارون) 611 و خروجی آن 730 مترمکعب برثانیه و خروجی سد مارون 100 مترمکعب برثانیه است.

لشکری در پایان افزود: تراز سد کرخه در حال حاضر 216 متر و تراز نرمال آن 220 متر است، تراز فعلی سد دز 329 متر و تراز نرمال آن 352 متر همچنین تراز کنونی سد مارون 496 و تراز نرمال آن 505 متر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز