۱۱ روش خانگی و طب سنتی برای فراری دادن انواع مورچه

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۰۹:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۹۴۰
۱۱ روش خانگی و طب سنتی برای فراری دادن انواع مورچه
مهم نیست که چقدر برای فراری دادن مورچه ها تلاش می کنید آنها دوباره در گوشه کنار خانه دیده می شوند پس بهتر است ترفندهایی را بدانید که این حشرات با آنها به طور کامل دفع می شوند.

به گزارش برنا؛ مورچه ها مخلوقات کوچک و بسیار آزاردهنده ای هستند که آشپزخانه را کثیف می کنند و باعث آزار افراد می شوند ، مورچه ها تنها به زندگی در انبار غلات و شیرینی راضی نمی شوند بلکه با خود زنجیره ای مورچه می آورند که به هر گوشه از خانه هدایت می شوند به همین خاطر باید راهی برای از بین بردن آنها داشته باشیم. در این مطلب ترفند های موثر و کاربردی را برای فراری دادن مورچه ها خواهیم گفت.

فراری دادن مورچه

ترفندهایی برای فراری دادن مورچه ها از خانه

درزگیری کردن منافذ

وقتی تعداد عظیمی مورچه ها را می بینید که به سمت خانه شما می آیند پیگیری کنید تا لانه آنها را پیدا و درز گیری کنید مورچه ها از شکاف های ریز و کوچک بیرون میاید با بستن منافذ سوراخها پنجره درز دیوار ها از ورود مورچه ها جلوگیری کنید. 

بستن ظروف با درپوش سفت

مورچه های بزرگ دروگر به رنگ قرمز و سیاه هستند و می توانند داخل چوب ها را بخورند و به خانه هایی که چوبی هستند صدمه میزند به همین منظور به کمک جدی نیاز داریم مورچه ها به دنبال غذا به خانه ها میایند محل ذخیره غذا ها مثل شیشه هایی که در پوشه پلاستیکی دارند از ورود آنها جلوگیری می کند، قبل از ریختن مواد داخل شیشه از تمیز بودن آن مطمئن شوید. 

ظرف غذای حیوانات را خیس کنید

اگر منبع غذا را از بین ببریم مورچه ها به زودی محل را ترک می کنند و به جای دیگر می روند.

آب و صابون ترفند فراری دادن مورچه ها

از آب و صابون برای پاک کردن نشانه های شیمیایی استفاده کنید؛ ازنیش مورچه ها در منزل آسایش ندارید؟ پس لباس صابونی بپوشید صابون نه تنها مسیر مورچه را منحرف می کند بلکه به مورچه های دیگر فرمان میدهد به خانه برگردند. اگر در خانه بسیار مورچه دارید می توانید با جاروبرقی آنها را مثل زباله تمیز کنید و داخل کیسه ای بریزید و دور بیاندازید یا با آب و صابون مسیر آنها را پاک کنید تا به عقب برگردند.

فراری دادن مورچه با پودر دارچین

مطالعات نشان داده دارچین مورچه ها را از بین میبرد پودر دارچین رادر چهارچوب پنجره در زیر کابنیت بریزید همچنین می توانید با چوب دارچین و پودر محل مورچه ها را پیدا کنید.

فراری دادن مورچه

پودر میخک روش طب سنتی برای فراری دادن مورچه

میخک یکی دیگر از راه های مبارزه با مورچه است. روغن میخک حاوی اوژنول و کاریوفیلن است یکی از مطالعات نشان داده پودر میخک تا 99 درصد ظرف سه ساعت مورچه ها را از بین میبرد.

مالیدن خاک دیاتومه ترفندی برای فراری دادن مورچه ها از خانه

داخل درزها خاک دیاتومه بریزید ، این خاک نوعی خاک است که از بقایای فسیلی جلبکهای تک سلولی به وجود آمده که در ساخت حشره کش ها استفاده می شود چون مورچه ها را خشک و از بین می برد این خاک زمان انقضا ندارد و تا هر زمانی که بخواهید قابل استفاده است و برای حیوانات و افرادی که آن را استفاده می کنند سمی نیست.

فراری دادن مورچه از اطراف درختان با مالیدن آدامس و صمغ

اگر باغتان پر از مورچه است که در گیاهان و درختان میبینید درختان و میوه هاشهد دارند که توسط شته ها آفت میخورند ته درختان را با آدامس و صمغ که در فروشگاه ها موجود است بپوشانید با این کار از بالا رفتن مورچه ها جلوگیری کنید و اگر درختتان حساس و جوان است آن را با چیزی ببندید تا از آسیب آن جلوگیری کنید.

فراری دادن مورچه

با براکس کار فراری دادن مورچه ها را انجام دهید

براکس بسیار در کشتن مورچه ها موثر است، برای این منظور نصف فنجان شکر یک قاشق و نصفی براکس داخل دو فنجان آب در حال جوش بریزید تا حل شود بعد این محلول را داخل شیشه ریخته پنبه را داخل مایع خیس کنید و روی درشیشه بگذارید اگر تنها پنبه را شیرین کنید جواب نمی دهد.

سعی کنید مقداری روغن گیاهی به آن اضافه کنید چون مورچه ها چربی را به شکر ترجیح می دهند وقتی پنبه خشک شد عوض کنید حتما خواهید دید چطور مورچه ها پراکنده می شوند به خاطر داشته باشید بیشتر از یکبار اینکار را باید انجام دهید شاید از بین رفتن مورچه ها چند هفته زمان ببرد.

پاشیدن فلفل سیاه و قرمز برای فراری دادن مورچه های خانگی

فلفل قرمز و سیاه مثل دارچین مورچه ها را از بین می برند فلفل ها را در مسیر مورچه ها بپاشید محققان بر این باورند فلفل قرمز موثرتر از فلفل سیاه در کشتن مورچه ها است اما مراقب باشید وقتی از فلفل استفاده میکنید نفس نکشید.

استفاده از پوست پرتقال و اسپری سرکه ترفندی خوش بو برای فراری دادن مورچه ها

پوست پرتقال حاوی هیدروکربن است که لایه محافظتی سیستم تنفسی مورچه راازبین میبرد در نتیجه مورچه ها خفه می شوند باپوست 6 7 پرتقال شیشه را پر کنید و با سرکه سفید آن رابپوشانید و حدود 10 روز نگه دارید سپس مایعات را داخل شیشه بریزید و داخل منافذ اسپری کنید.

فراری دادن مورچه

فراری دادن مورچه ها از آشپزخانه با برگ بو

برگ بو راداخل شیشه غذاها بگذارید،  آیا مورچه ها داخل ظرف غذا های می روند مورچه ها کیسه آرد را سوراخ می کنند یا وارد شیشه غذاها می شوند چند تا برگ بو روی آنها بگذارید همچنین می توانید تعدادی برگ بو را داخل آشپزخانه بگذارید برگ بو بسیار در از بین بردن مورچه ها موثر تر است و سمی نیست. 

 

نظر شما