کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دارد/ ۱۰۰۰ خودرو وارداتی در مرحله ترخیص

۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۱۸:۳۸:۳۴
کد خبر: ۱۴۸۴۲۰۷
کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دارد/ ۱۰۰۰ خودرو وارداتی در مرحله ترخیص
سرپرست وزارت صمت ضمن تاکید بر تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار، گفت: طبق گزارشی که ارائه شده، در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه در مرحله ترخیص است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید مهدی نیازی در یک مصاحبه تلویزیونی درباره قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: روند قیمت خودرو در بازار کاهشی بوده و بیش از این نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

سرپرست وزارت صمت افزود: برنامه ما این است که عرضه خودروهای داخلی بیشتر شود؛ در کنار آن عرضه خودروهای وارداتی سریع‌تر عملیاتی شود و برای واردات خودروهای کارکرده هم آمادگی کامل داریم؛ بدین ترتیب دیگر مشکلی از بابت قیمت خودرو نخواهیم داشت.

نیازی تاکید کرد: برآورد ما این است که روند کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه‌دار باشد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت تصویب طرح واردات خودروهای کارکرده اظهار داشت: جلسات تخصصی پیرامون طرح واردات خودروهای کارکرده در مجلس برگزار شده و به زودی در صحن مجلس مطرح و به رأی‌گیری گذاشته خواهد شد.

سرپرست وزارت صمت افزود: چنانچه این طرح رأی بیاورد و تصویب نهایی شود، ما آمادگی کامل برای عملیاتی شدن آن را خواهیم داشت.

نیازی در مورد واردات خودروهای نو نیز گفت: واردات خودرو طبق روال در حال انجام است. به نسبت ثبت سفارش‌های صورت گرفته و تأمین ارزی محقق شده، تعداد خوبی خودرو در گمرک وجود دارد که در حال انجام مراحل تخصیص است. طبق گزارشی که ارائه شده، در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه در مرحله ترخیص است.

انتهای پیام/

نظر شما