زنگ خطر مجدد ناسا درباره خطرات تهدیدکنندهٔ زمین

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۷:۳۸:۵۶
کد خبر: ۶۵۷۲۱۳
زنگ خطر مجدد ناسا درباره خطرات تهدیدکنندهٔ زمین
ناسا بار دیگر درباره خطرهای جدی که کره زمین را تهدید می‌کند زنگ خطر را به صدا درآورد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جدید‌ترین تصاویر ماهواره‌ای از مسئله‌ای پرده برداشت که در رسانه‌ها به «بزرگ‌ترین خطر علیه جهان در سال ۲۰۱۸» معروف است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ اداره کل ملی هوانوردی و فضا «ناسا» تصاویر ماهواره‌ای را به نمایش گذاشت که نشان دهنده وجود شکاف‌های عظیم در بسیاری از کوه‌های یخی در یکی از یخچال‌های اصلی در قطب جنوبی است که خطر بزرگی برای جهان به شمار می‌رود. 
ناسا در این باره اعلام کرد که یخ‌های جزایر یخچال موسوم به «P-۴۴» جدا شده از جزیره یخ «باین»، از ماه سپتامبر گذشته به طور بی‌سابقه‌ای در حال آب شدن است. 

 دانشمندان در این باره اعلام کردند که طول کوه یخی که اکنون در حال آب شدن است بیش از ۱۶۰ پا روی آب و ۸۰۰ پا زیر سطح آب است و به علت فوران کردن آب از شکاف‌های آن، به بیش از ۲۰ قطعه تقسیم شده است. 
اریک رینوت، کار‌شناس آب‌وهوا در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا در این باره گفت این سال‌ها ممکن است بد‌ترین سال‌ها باشد؛ زیرا قاره قطب جنوب با سرعت زیاد در حال حرکت به طرف آب‌های گرم اقیانوس هاست و این حادثه تاثیر بسیاری جدی بر سراسر سیاره زمین خواهد گذاشت. 
وی افزود: به نظر می‌رسد که سال‌های آینده شاهد خشکسالی‌های شدیدی باشیم و سطح آب‌ اقیانوس‌ها به طور چشمگیری افزایش افزایش یابد و حتی ممکن است سبب غرق شدن چند قاره و کشورهای مختلف و ناپدیدی آن‌ها از روی نقشه شود.

 

نظر شما