تلاش ولی‌عهد ابوظبی برای فروپاشی عربستان سعودی

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۵:۲۲:۴۹
کد خبر: ۶۹۸۰۰۹
تلاش ولی‌عهد ابوظبی برای فروپاشی عربستان سعودی
روزنامه «الأخبار» لبنان چند تلگراف لو رفته از سفرای اردن و کویت در بیروت را منتشر کرد که در یکی از آن‌ها آمده است، «محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی برای فروپاشی عربستان سعودی تلاش می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «نبیل مصاروه» سفیر اردن در بیروت در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ در تلگرافی که روزنامه الأخبار لبنان آن را منتشر کرد، تأکید می‌کند که، ولی عهد ابوظبی برای فروپاشی عربستان سعودی تلاش می‌کند.

مصاروه روز ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷ پس از دیدار با «عبدالعال القناعی» سفیر کویت در این لبنان تلگرافی را به دولت اردن صادر و نتیجه دیدارش را چنین تشریح می‌کند.

متن این تلگراف که روزنامه الأخبار آن را منتشر کرد به شرح زیر است:

ظهر امروز چهارشنبه ۲۰/۹/۲۰۱۷ با آقای عبدالعال القناعی (شیخ السفراء عرب) که از نزدیکان «صباح الأحمد» امیر کویت است دیدار کردم که نتایج این دیدار و اطلاعات مهم آن را به استحضار شما می‌رسانم:

-اظهارات صباح الأحمد پس از دیدار با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باعث رنجش عربستان، امارات و قطر و آمریکایی‌ها شده است، صباح الأحمد پس از دیدار با ترامپ اطمینان حاصل می‌کند که آمریکایی‌ها در پیدا کردن راه‌حلی برای بحران به وجود آمده بین چهار کشور عربی و قطر جدیت ندارند و علاوه بر آن عربستان و امارات نیز تمایلی به حل این بحران ندارد.

-سفیر کویت تأکید کرد که عربستان در همه جا به خصوص لبنان با ناکامی مواجه شده و سفر السبهان و نشست وی با گروه ۱۴ مارس نیز بیانگر سردرگمی سیاسی عربستان است و این سفر وی نیز نتیجه‌ای جز تنش رسانه‌ای نداشت و تنها تلاشی از سوی عربستان برای اثبات وجود خود در لبنان است.

- به نظر می‌رسد که محمد بن زاید (ولی‌عهد ابوظبی) برای فروپاشی عربستان سعودی تلاش می‌کند.

- سفیر کویت گفت که شیخ «عبدالرحمن السدیس» امام جمعه مکه مکرمه که در سخنان اخیرش ملک سلمان و ترامپ را ستوده بود در تاریخ مکه و سخنرانی امامان جماعت آن بی‌سابقه است و نشان می‌دهد که وی در امور سیاسی ورود کرده است و این امر اعتبار دینی او در نزد مسلمانان در داخل و خارج را از بین می‌برد.

-یکی از شیوخ آل ثانی که مدت‌هاست در عربستان اقامت دارد پس از آنکه به طور تصادفی ابلاغیه‌ای به مسئولان این کشور در خصوص گم شدن چند شتر در مزرعه خود فرستاده بود، از سوی دربار عربستان برای دیدار با ملک سلمان دعوت شد، اما پس از دیدار مقامات سعودی متوجه شدند که او فرد قابل اعتمادی نیست و لذا تصمیم گرفتند پسر یکی از شیوخ دیگر و از نزدیکان شیخ سحیم وزیر خارجه سابق قطر که ترور شد، دعوت کرده و از او حمایت بعمل آورده و چنین تبلیغ کنند که او صلاحیت رهبری کشور (قطر) را دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز