خلبان هواپیمای مالزیایی قبل از خودکشی، مسافران را کُشته بود

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۳:۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۶۰۰۴۷
خلبان هواپیمای مالزیایی قبل از خودکشی، مسافران را کُشته بود
کارشناسان امور هواپیمایی کشوری در آمریکا به تازگی گزارشی جنجالی درباره معمای هواپیمای مالزیایی منتشر کرده اند. هواپیمایی که سال 2014 ناپدید شد و علل ناپدید شدن این هواپیما همچنان اذهان مردم جهان را به خود مشغول کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ گزارش منتشره در مجله آمریکایی مطرح آتلانتیک حاکیست که خلبان هواپیمای پرواز "ام اچ 370" ارتفاع هواپیما را بسیار بالا برد تا فشار هوا کاهش یابد و مسافران جان خود را از دست بدهند و این هواپیما سرانجام در اقیانوس هند سقوط کرد.

این هواپیما با 239 سرنشین روز 8 مارس 2014 ناپدید شد و پلیس مالزی ماه مه همان سال از پایان یافتن تحقیقات مربوط به این حادثه جنجالی خبر داد.

در این گزارش آمده است که خلبان "زهاری احمد شاه" ارتفاع هواپیمای بوئینگ "777" را به 40 هزار فوت یعنی 12 کیلومتر رساند در حالی که ارتفاع هواپیماهای تجاری معمولاً بین 10 یا 11 کیلومتر است.

این گزارش نتیجه گیری می کند که خلبان دچار اختلالات روانی بود و خودکشی کرده و باعث مرگ 238 سرنشین دیگر نیز شده است.

کارشناسان 2 احتمال می دهند یک احتمال اینکه خلبان ارتفاع هواپیما را آنقدر بالا برده که سوخت هواپیما پایان یافته و در دریا سقوط کرده است و احتمال دوم اینکه هواپیما را عمداً در اقیانوس سرنگون کرده است.

"مایک کین" کارشناس هواپیمایی مارس گذشته اعلام کرد که برج ارتباطات منطقه پِنانگ مالزی یک شماره تلفن از "فریق عبدالحمید" کمک خلبان هواپیمای مالزیایی پیش از ناپدید شدن هواپیما از صفحه رادار ثبت کرده است.

کین که قبلاً خلبان شرکت "ایزی جت" بود، معتقد است که زهاری احمد شاه به تنهایی هواپیما را هدایت می کرد و عمداً هواپیما را در اقیانوس سرنگون کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل؛ کین معتقد است که زهاری احمد شاه از کمک خلبان خواست که اتاقک خلبان (کابین) را ترک کند سپس اتاقک خلبان را قفل کرد و تنها ماند.

 

نظر شما