دو تصویر متفاوت از شهید سردار سلیمانی را تا ابد نمی‌توان از ذهن‌ها پاک کرد

۱۳۹۸/۱۰/۱۳ - ۲۰:۱۶:۱۶
کد خبر: ۹۴۵۱۲۷
دو تصویر متفاوت از شهید سردار سلیمانی را تا ابد نمی‌توان از ذهن‌ها پاک کرد
دو تصویر متفاوت از شهید سردار سلیمانی را تا ابد نمی‌توان از ذهن‌ها پاک کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ از جبهه‌های جنگ ناتمام با دشمن تا گل و لای سیل خوزستان؛ حدیث مردی است که دو تصویر متفاوت از او را نمی‌توان از ذهن‌ها پاک کرد. تصویری جدی و در حال تهدید دشمنان و تصویری خندان در میان دوستان؛ «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم».

امروز مردی بزرگ با شعفی وصف ناپذیر به متعالی‌ترین آرزوی خود رسید و عالمی را اندوهگین فقدان زمینی خود کرد و برای ما فقط این آیه قرآن تسلی بخش است که می‌فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‌ اند مرده مپندار بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‌شوند» (آیه ۱۶۹ سوره آل عمران).

قبل و بعد از انقلاب فرمانده بود

متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی بود. پیمانکار سازمان آب کرمان (در ۱۸ سالگی) قبل از انقلاب یکی از گردانندگان اصلی راهپیمایی‌ها و اعتصابات کرمان و بعد از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی از فرماندهان عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ بود. یادمان باشد عملیات کربلای ۵ از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در دوران جنگ بود که تضعیف موقعیت سیاسی و نظامی ارتش بعث عراق و تثبیت اوضاع به سود قوای نظامی ایران از نتایج آن ارزیابی شده است.

مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر

شاید خیلی‌ها ندانند، اما جنگ که تمام شد سردار به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرز‌های شرقی ایران هدایت می‌شدند. او تا زمان انتصاب به فرماندهی سپاه قدس (سال ۱۳۷۹)، با باند‌های قاچاق مواد مخدر در مرز‌های ایران و افغانستان می‌جنگید.

مبارزه با طالبان و عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان

مبارزه با طالبان، کمک به قدرت گرفتن حزب الله لبنان و عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان تنها سه نمونه از اقداماتی است که سردار شهیر ایران انجام داده است.

مردی که اعلام کرد دیگر داعش به عنوان یک دولت وجود ندارد

ظهور داعش و مبارزه علنی و قدرتمندانه با این دولت خودخوانده، سردار را به صدر خبر‌های رسانه‌های جهان آورد و او را بیش از گذشته به جهانیان شناساند. تمام قدرت‌هایی که داعش را در منطقه به وجود آوردند، هرگز فکر نمی‌کردند حرف نهایی در خصوص این دولت خودخوانده را سرداری ایرانی خواهد زد. زمانی که سردار سلیمانی پایان داعش را به نفع امنیت ایران و منطقه اعلام کرد، پدرخوانده‌های داعش دست پاچه شروع کردند به بیانیه دادن و فریاد زدن که داعش را ما از بین برده ایم! اما حرف نهایی را سردار زده بود.

مردی که قدرت، هوش، دلیری و ذکاوتش دشمنان را نیز به تحسین واداشته بود، در همه تحولات منطقه از لبنان و سوریه گرفته تا کمک به کرد‌های عراق برای مقابله با داعش و البته قدر مسلم صد‌ها خدمت دیگر که به دلیل مسائل امنیتی گفته نشده است، حضور داشت.

بازسازی عتبات عالیات و تمام اقداماتی که برای تأمین امنیت مراسم پیاده روی اربعین حسینی انجام می‌شد نیز از دیگر فعالیت‌های این سردار بزرگ اسلام بود.

فروردین امسال سیل که آمد؛ همه را بسیج کرد و رفت به همان مناطقی که سال‌ها قبل عزیزترین دوستانش آنجا شهید شده بودند. سرداری که نامش لرزه به وجود بی وجود دشمنان اسلام می‌اندازد، به در خانه‌های مردم در معرض سیلی رفت که حاضر نبودند خانه هایشان را ترک کنند و از آن‌ها خواهش می‌کرد برای حفظ جانشان خانه هایشان را ترک کنند. تصویر خواهش‌های سردار از پیرمردی که عکس رهبری را در دست گرفته بود و نمی‌خواست از خانه اش که در معرض سیل و خرابی بود خارج شود از ذهن‌ها پاک نمی‌شود. سردار عزیز و شکست ناپذیر اسلام به پیرمرد التماس می‌کرد که خانه را ترک کند چرا که نگران جان او بود.

مردی که با هزاران شهید زیسته بود و هر روز بلند بلند آرزوی شهادت می‌کرد، امروز شهید شد. اندوه‌ها عمیق است، اما اندوه آن‌هایی که از نزدیک می‌شناختندش عمیق‌تر است. اگر دیدید امروز کسی غمگین نیست یقین بدانید که سردار را نمی‌شناخته و نمی‌داند جهان چه انسان بی نظیری را از دست داده است.‌ای کاش این خبر دروغ بود.‌ای کاش بودی و باز هم مانند همیشه با آن لبخند محو بی نظیریت که عمیق به دل می‌نشست با خبرنگار‌ها حرف می‌زدی و راضیشان می‌کردی مصاحبه نکنند. بودی و باز هم از نگرانیهایت حرف می‌زدی از اینکه نگران دین و دنیای مردی.

ایران بزرگ بلند نام و بلند اوازه سردار شهیر خود را از دست داد، اما تمام تاریخ باشکوه این سرزمین نشان داده است که این بیشه بی شیر نخواهد ماند.

مولای متقیان امام علی (علیه السلام) در جنگ جمل، سال ۳۶ هجری، هنگامی که پرچم را به دست فرزندش محمد حنفیه داد، به وی چنین سفارش کرد: «اگر کوه‌ها از جای خود کنده شوند تو ثابت و استوار باش. دندان‌ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به خدا عاریت ده، پای را بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر بنگر - برای نابودی آخرین نفر -. هیبت دشمن را از نظر دور کن و بدان که پیروزی از جانب خداوند سبحان است»؛ و من باور دارم که سردار این مطلب را خوانده و با تمام وجود به آن عمل کرده است.

منبع: ایکنا

نظر شما
نظرات
فاطمه
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
ای سردار شهید و عزیز دل تمام مردم ایران در فراق تو باید خون گریست. ایکاش این خبر دروغ بود. انتقام خون پاکت را تمام مردم دلسوخته ایران خواهند گرفت. انتقام سخت
محمد
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
شک ندارم آمریکا با این اقدام گور خودش رو کنده
بيدل
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
بنموده تیره روزم، ستم سیاه چشمی
بنموده مو سپیدم، صنم سپیدرویی!
بشکست اگر دل من، به فدای چشم مستت!
سر خُمّ می سلامت، شکند اگر سبویی
عاشق سردار . جانباز
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
حالا در نبودنت چه کنم تو که مرادم بودی و من مرید انشاالله با مهدی فاطمه به زودی بیایی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز