استاندار زنجان: کانون های فرهنگی هنری مساجد دری برای ورود به مساجد هستند

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۴۸۲۰۵
استاندار زنجان: کانون های فرهنگی هنری مساجد دری برای ورود به مساجد هستند
استاندار زنجان، با اشاره به اینکه زیبایی‌های تلاوت قرآن موجب درک مفاهیم آن می شود و این تمثیل در مورد کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز صدق می کند گفت: چون در این کانون ها نیز کلاس‌های متنوعی برگزار می شود از این رو می‌توان گفت کانون ها دری برای ورود به مساجد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر محسن  افشارچی در دیدار با مدیران و فعالان کانون های مساجد استان، از کانون های مساجد به عنوان یک شبکه اجتماعی موثر در جامعه نام برد و افزود: زیبایی های هنری، دری برای ورود بچه ها به مساجد بوده  و کار مدیران کانون ها بسیارخطیر است بنابراین  باید تلاش شود تا همه فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد، به برپایی نماز ختم شود.

وی  با بیان اینکه کانون‌های مساجد، وابسته به مسجد بوده و دلبسته نظام هستند، تصریح کرد: به همین دلیل کانون ها به عنوان شبکه اجتماعی قوی، می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود این است که امور،  بصورت حاکمیتی انجام می گیرد، گفت: به عنوان مثال، در موضوع مسمومیت های دانش آموزان، همه انتظار دارند که مشکل از سوی حاکمیت حل شود و با وجود همه تلاش های ما، اگر بتوانیم از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده کنیم، قطعا این مشکل زودتر حل خواهد شد.

دکتر افشارچی با بیان  اینکه ما از ظرفیت مردمی غفلت کردیم و باید کارها را به سمت مردمی شدن  هدایت کنیم، اظهار داشت: کانون های مساجد یکی از مراکزی هستند که می توانند به عنوان  شبکه اجتماعی و ارتباطات چهره به چهره با مردم، به ما کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسجد و مراکز فرهنگی در جوار آن، ظرفیت خوبی است که می تواند بچه ها  را به سمت  مسجد جذب  کند و این مراکز فرهنگی، بابی برای  ورود به مسیر بندگی خداوند است.

استاندار زنجان، از توجه ویژه در بودجه سال آینده استان به موضوع فرهنگی، خبر داد و تصریح کرد:  همچنین برخی تجهیزات مازاد استانداری نیز در اختیار کانون ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

 

 

نظر شما