توسط عربستان صورت گرفت؛

شاه سعودی تلفن جواب نمی دهد/ جلوگیری از عبور هواپیمای امیر قطر

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۰:۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۸۰۶۰۷
شاه سعودی تلفن جواب نمی دهد/ جلوگیری از عبور هواپیمای امیر قطر
عربستان از گشودن حریم هوایی خود به روی هواپیمای امیر قطر خودداری کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پایگاه الیوم السابع به نقل از منابع بارزی در حوزه خلیج فارس نوشت که عربستان درخواست کاخ امیر قطر از طریق واسطه ها برای گشوده شدن آسمان عربستان به روی هواپیمای اختصاصی تمیم بن حمد آل ثانی را رد کرد.

این منابع گفتند: امیر قطر برای تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی تلاش کرد اما درخواست وی با مخالفت روبرو شد و به وی گفته شد که ممنوع بودن پرواز شامل حال هواپیمای وی نیز می شود.

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی، سه هفته پیش در اقدامی هماهنگ شده، روابط دیپلماتیک خود با قطر را، به‌خاطر آنچه که «حمایت دوحه از تروریسم» یا «حفاظت از امنیت ملی» خود نامیدند، قطع کردند. این کشور‌ها شروط سیزده‌گانه‌ای برای از سرگیری روابط و پایان دادن به تحریم علیه قطر مطرح کرده‌اند.

قطر در واکنش گفته است که این شروط «واقع بینانه» و «قابل اجرا» نیستند، ولی آنها را بررسی کرده به طور رسمی به آنها پاسخ می دهد.

گفته می شود، قطع روابط دیپلماتیک با ایران، برچیدن پایگاه نظامی ترکیه و بستن شبکه الجزیره از جمله شروط سیزدهگانه عربستان، امارات و متحدانشان برای از سرگیری روابط با قطر است.  ضرب‌‌الاجل 10 روزه به قطر رو به اتمام است.

نظر شما