بیمارستانی که پس از ۲۵ سال به کمک ایران راه اندازی شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۳ - ۱۲:۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۲۴۲۷۱۳
بیمارستانی که پس از ۲۵ سال به کمک ایران راه اندازی شد
بخش اورژانس جراحی زنان و زایمان بیمارستان «جمهوری» یمن واقع در صنعا پایتخت این کشور که از ۲۵ سال پیش متوقف شده بود با کمک جمهوری اسلامی ایران بازسازی و راه اندازی شد.

به گزارش برنا، پایگاه خبری «صنعا ۲۴» امروز (سه شنبه) از افتتاح بخش اورژانس جراحی زنان و زایمان بیمارستان جمهوری یمن با حضور «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن خبر داد و اضافه کرد که این بخش از بیمارستان به دلیل فرسودگی از ۲۵ سال قبل از کار افتاده بود که با حمایت سفیر ایران بازسازی و راه‌اندازی شد.  

«حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن در مراسم افتتاحیه این بخش از بیمارستان جمهوری یمن با بیان اینکه ایران در تلاش است تا کمک‌های پزشکی و بشردوستانه را به مردم یمن برساند، افزود: ترمیم بیمارستان جمهوری صنعا به درخواست «دکتر طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن و در چارچوب همکاری‌ها بین دو کشور دوست که در همه زمینه‌ها ادامه خواهد یافت، انجام شد.  

«علی حجاف» معاون وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن نیز با تقدیر از رهبر و مردم ایران گفت: این بیمارستان با کمک جمهوری اسلامی ایران در شرایطی آماده ارائه خدمات درمانی به مردم یمن شد که کشور ما در محاصره قرار دارد و بیماران یمنی از نبود امکانات درمانی رنج می‌برند.  

همچنین دکتر «مطهر مرشد» رئیس بیمارستان آموزشی جمهوری صنعا از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران برای ترمیم بخش اصلی این بیمارستان تشکر کرد و گفت: در شرایطی که یمن طی هفت سال گذشته مورد تجاوز و محاصره قرار گرفته، این مرکز درمانی به تجهیزات پیشرفته با استانداردهای بین المللی مجهز شده است و  این یک دستاورد بی‌نظیر است.  

در پایان این مراسم،  سفارت ایران در صنعا از مدیران و مسئولان بیمارستان آموزشی جمهوری و تعدادی از مهندسان و کارگران دست اندرکار این پروژه، تجلیل کرد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز